חדשות בארץ

ועדת הבחירות קבעה: בן גביר לא יוקפץ למקום 5

ועדת הבחירות המרכזית החליטה לדחות את דרישת איחוד מפלגות הימין לקדם את איתמר בן גביר למקום ה-5 בעקבות פסילתו של בן ארי. איחוד מפלגות הימין: "נעתור לבג"ץ"

עו"ד בן גביר בדיון בבית המשפט העליון (צילום: נועם רווקין פנטון, פלאש 90)עו"ד בן גביר בדיון בבית המשפט העליון (צילום: נועם רווקין פנטון, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, חנן מלצר, הודיע הערב (ראשון) כי הוא דוחה את דרישת 'איחוד מפלגות הימין' לקדם את מועמד הרשימה, איתמר בן גביר, למקום ה-5. בהודעה טען השופט כי ההחלטה בעניין הינה חורגת מסמכותו.

"לאחר עיון בבקשות, ובעמדת היועץ המשפטי לממשלה, חוששני שאין בידי להיעתר, שכן לא איתרתי כל מקור סמכות בדין המקנה לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת או לעומד בראשה לערוך שינויים ברשימות המועמדים לאחר שאלה הוגשו ואושרו כדין".

באיחוד מפלגות הימין זעמו על ההחלטה כשנשוא הדיון, איתמר בן גביר, תקף את מערכת המשפט. "אני אכנס לכנסת גם מהמקום השביעי, אך יש תחושה שמערכת המשפט רודפת אותנו, הם מבינים שלא נאפשר להמשך השלטון של בג"ץ ושל המערכת המשפטית, אבל זה לא יעזור להם, אני אכנס לכנסת ונחזיר את השלטון לעם".

מאיחוד מפלגות הימין נמסר: "כצפוי השופט מלצר התאהב בפרוצדורה וזנח את המהות. לצערנו גם הוא יישר קו עם עמדת  מנדלבליט שיישר קו עם עמדת שי ניצן. אנחנו נעתור לבג"ץ כדי שגם השופטים יישרו קו. מנדלבליט, ניצן, מלצר ושופטי בג"ץ - תודה! בזכותכם את התשובה יתנו הבוחרים בקלפי, כדי שאנחנו, על אפכם ועל חמתכם - נהיה מספיק חזקים ונעשה סדר במערכת המשפט של השמאל בישראל".

כזכור, בפנייתה של איחוד מפלגות הימין לוועדת הבחירות, התבקשה הוועדה להתחשב במצב המשפטי שנוצר בעקבות החלטת בג"ץ לפסול את מיכאל בן ארי שהוצב במקום 5, וכי יש לקדם את בן גביר ממקום 8 למקום שהתפנה.

בעקבות כך, ביום רביעי הגיש היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את חוות דעתו לוועדת הבחירות, ולפיה אין מקום לאשר את הבקשה. "על אף רצונה המובן של הרשימה להבטיח ייצוג באופן שהולם את ההסכמות בין המפלגות המרכיבות אותה, נוכח הוראות החוק כפי שפורשו בפסיקתו של בית המשפט העליון, דינה של הבקשה להידחות", נכתב בהודעת היועמ"ש. עוד נטען כי "ועדת הבחירות המרכזית אינה מוסמכת לשנות את סדר המועמדים ברשימת מועמדים שהוגשה לה. כל עוד החוק הקיים עומד בעינו, אין כל אפשרות חוקית להיעתר למבוקש בעניין".

תגיות:איתמר בן גבירבחירות 2019ועדת הבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה