חדשות בארץ

מנדלבליט: לא נחשפתי לנתון סודי בשום שלב

היועמ"ש סתר את טענת נתניהו, וקבע כי בניגוד לטענתו - הוא לא שיתף אותו במידע סודי בנוגע לאישור מכירת צוללות למצרים

מנדלבליט ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מנדלבליט ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע הערב (ראשון) כי בניגוד לטענת ראש הממשלה, הוא לא היה חשוף בשום שלב למידע סודי שהביא לאישור עסקת הצוללות עם מצרים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התראיין אתמול ל'חברת החדשות' וטען כי הסיבה לכך שלא נועץ  ברמטכ"ל ושר הביטחון בשאלה האם לאשר לממשלת גרמניה למכור צוללות למצרים, נעוצה בכך שזה היה מידע סודי. הוא הוסיף וציין בדבריו כי מי שכן נחשף למידע סודי זה, הם היועצים לביטחון לאומי יעקב עמידרור ויעקב נגל, וכן היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

אלא, שבמענה לפנייה שנשלחה אליו מ'התנועה לאיכות השלטון', מנדלבליט סתר את הטענה וקבע כי "לא נחשפתי לנתון סודי באשר להיתר למכור צוללות למצרים".

"חקירת פרשת הצוללות נערכה באופן יסודי ומעמיק וכל מהלכיה ננקטו אך ורק משיקולים של בירור האמת", כתב היועמ"ש בתשובתו לפנייה. במסגרת עדותו של ראש הממשלה בפרשה, שכידוע נגבתה שלא תחת אזהרה, הוא השיב בין השאר גם לשאלות בנושא מכירת צוללות מגרמניה למצרים והסביר בהקשר זה כי קיימת סיבה רגישה שבגינה הוא לא התנגד בשלב מסוים למכירת הצוללות", כותב היועץ המשפטי לממשלה.

מנדלבליט ממשיך ואומר כי "ראש הממשלה הוסיף כי מפאת סודיות הסיבה הוא אינו יכול לפרטה בפני החוקרים, אך הוסיף כי הוא מוכן להשלים את עדותו בנושא בעדות מיוחדת שימסור ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה בלבד".

"מאחר שנתון סודי זה לא היה דרוש באותו מועד לחקירה הפלילית, הוחלט בשעתו - על דעת כל גורמי החקירה והאכיפה הנוגעים בדבר - שלא נדרש להעמיק ולברר מהו הנתון הסודי האמור", כתב היועמ"ש תוך שהוא מבהיר כי "למען הסר ספק נציין כי היועץ המשפטי לממשלה לא נחשף לנתון סודי זה בשום שלב".

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר: "היועץ המשפטי לממשלה מאשר שהוא קיבל את העובדה שנושא הצוללות המצריות הוא נושא ביטחוני רגיש ולא שום דבר אחר. הוא גם מאשר את העובדה שראש הממשלה נתניהו הציע בשעתו לעדכן אותו ביתר הפרטים המסווגים, אך היועמ"ש לא ראה בכך צורך. ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב עם היועמ"ש והזמין אותו לפגישה, יחד עם היועץ לביטחון לאומי, שבה יעדכן אותו ביתר הפרטים המסווגים".

תגיות:תיק 3000אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה