חדשות בארץ

נתניהו הגיש למנדלבליט תלונה על הסתה נגדו

ראש הממשלה פנה ליועץ המשפטי לממשלה בתלונה על "שיח הבגידה", כלשונו, המתנהל נגדו מצידם של "מנהיגי שמאל בולטים כגון אהוד ברק, בוגי יעלון, אלדד יניב ואפילו מר בני גנץ". לדבריו, "הרצח הפוליטי מעבר לפינה"

  • י"ז אדר ב' התשע"ט
נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בתלונה על הסתה נגדו. כך פרסם היום (ראשון) העיתונאי יהודה שלזינגר מ"ישראל היום".

על פי הדיווח, בתלונה נכתב כי "מנהיגי שמאל בולטים כגון אהוד ברק, בוגי יעלון, אלדד יניב ואפילו מר בני גנץ, מלבים את 'שיח הבגידה' ושופכים אש על מדורת ההסתה. הרצח הפוליטי מעבר לפינה".

תלונתו של נתניהו באה על רקע האשמות שהוטחו בו מצידם של בכירי מפלגת כחול לבן, לפיהן התנהלותו בפרשת הצוללות עלולה להיחשב כבגידה. נתניהו הודיע שלשום כי הנחה את פרקליטיו להגיש תביעת דיבה נגד בני גנץ ומשה יעלון בשל התבטאויותיהם כלפיו בסוגיה זו.

בראיון היום לאיילה חסון ברדיו 103fm, חזר יעלון על דבריו כי תיק 3000 (פרשת הצוללות) הוא פרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר בתולדות מדינת ישראל, וכי הפרשה "לא נחקרה עד תומה". הוא הכחיש כי טען שנתניהו בוגד: "אמרתי שפרשה 3000 עלולה להידרדר עד כדי בגידה. לא אמרתי את המילה 'בוגד' על נתניהו. יש שם כמה שחקנים. שיתבעו אותי דיבה".

פרקליטו של נתניהו, עורך הדין עמית חדד, תקף בראיון לחסון את המתקפה המתנהלת בימים אלו נגד נתניהו בפרשת הצוללות: "הסיפור של הצוללות לא קשור לראש הממשלה. מפמפמים לנו פעם אחר פעם שמדובר בכמעט בגידה. עושים פה איזה שהוא שימוש מסוכן בעיניי בחוסר היכולת של ראש הממשלה לפזר את הערפל. למרות שאנו שומעים את הטענות הללו משך תקופה ארוכה מאוד, אין חקירה. זו למעשה החותמת הסופית לכך שמדובר בהר של שקרים. האם מישהו מדמיין שהיו מפקירים את ביטחון המדינה, שלא היו פותחים בחקירה מיד, אם היה משהו בנושא הזה?"

"אין דבר יותר פשוט להסבר מאשר עניין הכסף", הוסיף חדד בהתייחסו לטענות ראשי כחול לבן כי נתניהו הרוויח מאות אחוזים ממניותיה של חברה הקשורה בעקיפין ליצרנית הצוללות הגרמנית טיסנקרופ: "העובדות כל כך פשוטות. ראש הממשלה מעולם לא הרוויח פרוטה אחת מעסקת הצוללות. הדברים נחקרו ונבדקו על ידי המשטרה, וזה פורסם בעבר. הוא ובן דודו החזיקו בחברה שנמכרה אחר כך לחברה אחרת, שהיא מספקת משהו קטן לצורך ייצור פלדה, שבסופו של דבר בשרשור מגיע לטיסנקרופ. מישהו ישב עם דף ועט לעשות חשבון כמה כסף שווה צוללת לחברה של בן הדוד? אני אומר לך שמדובר בפרוטות". חדד הוסיף כי ממילא נתניהו מכר את המניות בהן החזיק בשנת 2010 – "הרבה לפני שאישר צוללת והרבה לפני הסיפור עם המצרים. לכן אין ולא יכול להיות קשר בין הכסף לבין המצרים או צוללות".

"בדקו את הדברים עד הסוף וגילו שראש הממשלה אומר את האמת, שהייתה הצדקה והוא פעל כדין, ושאין פה סיפור שמתחבא. אבל אנשים יודעים שהוא לא יכול להתגונן ולכן אומרים את הדברים בתקשורת", הבהיר חדד.

ובתוך כך, העיתונאי אראל סג"ל חשף הבוקר כי בתשובה רשמית שקיבל מקונצרן טיסנקרופ הובהר לו כי חברת גרפטק - יצרנית האלקטרודות שרכשה ב- 2010 את חברת SeaDrift שבמניותיה השקיע נתניהו בשנת 2007 - כלל אינה מספקת ציוד לבניית הצוללות הגרמניות. סג"ל הקריא בתוכניתו ברדיו 103fm את התשובה הרשמית שקיבל מדובר הקונצרן, טים פרול-גרווה: "כמובן שאינך העיתונאי הראשון מישראל השואל אודות החברה, כך שאני מרשה לעצמי לתת לך אותה תשובה. גרפטק היא אחת ממאות אלפי שותפים עסקיים של קונצרן טיסנקרופ, עם ערכי מכירות בטווח הנמוך, אבל אין לה כל קשר עסקי עם החטיבה הימית". פרול-גרווה הוסיף: "אני מניח שיש שוק שמתפקד עם מספר גדול של ספקים, אבל הבן שאנחנו לא יכולים לפרסם פרטים על עסקי הקבוצה".

נתניהו הגיב על החשיפה של סג"ל בחשבון הטוויטר שלו: "מסתבר שהתקשורת הישראלית החזיקה בתשובת טיסנקרופ כבר תקופה, ובכל זאת אף אחד לא פרסם את המידע הזה שסותר את עלילת הדם נגדי. לא מפתיע".

תגיות:משה יעלוןתיק 3000

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה