חדשות בארץ

הפלסטינים שיגרו בלוני נפץ, צה"ל תקף ברצועה

נתניהו ימריא הלילה לוושינגטון, השר לשעבר ובכיר קהיליית המודיעין רפי איתן הלך לעולמו, והפגנות בלונדון בדרישה למשאל עם חוזר על הברקזיט. כל מה שחשוב לדעת

  • ט"ז אדר ב' התשע"ט
אא

כלי טיס של חיל האוויר תקפו אחרי הצהריים שתי חוליות מחבלים ששיגרו בלוני נפץ מדרום רצועת עזה לעבר שטח ישראל. בעזה דיווחו על שלושה נפגעים כתוצאה מהתקיפה.

מטוס עשוי מקלקר ועליו מטען חבלה אותר אתמול מחוץ לאחד היישובים במועצה האזורית אשכול. בחסדי שמיים, חבלנים נטרלו אותו ללא נזק וללא נפגעים.

ועוד מאירועי אתמול בגזרת עוטף עזה: בלון נפץ התפוצץ בין בתים באחד היישובים במועצה האזורית שער הנגב. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. שריפה קטנה פרצה בשדה חיטה במועצה האזורית אשכול כתוצאה מנחיתת צרור בלונים אליו הוצמד מטען בערה. שריפה נוספת פרצה באזור בארי כתוצאה מבלון תבערה. בלון נוסף אותר בשטח חקלאי במועצה האזורית רמת הנגב.

לאחר שבוע של הפסקה, שבו אתמול הפלסטינים להתפרע אתמול על גדר המערכת בין רצועת עזה לישראל. קרוב לעשרת אלפים תושבי הרצועה הגיעו אל אזור הגבול, כשכמה מאות מתוכם הגיעו סמוך לגדר, התעמתו עם חיילי צה"ל והשליכו לעברם ולעבר הגדר מטעני חבלה ורימונים. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי בהתאם להוראות הפתיחה באש. בעזה דווח על 2 הרוגים וכ- 30 פצועים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא הלילה לוושינגטון. ביום שני הוא יגיע לבית הלבן, לפגישה עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. השניים יקיימו פגישה נוספת ביום שלישי במסגרת ארוחת ערב. גורם בכיר בממשל האמריקני מסר לסוכנות "רויטרס", כי במהלך ביקור נתניהו צפוי טראמפ לחתום על מסמך רשמי, בו תכיר ארצות הברית בריבונותה של ישראל על רמת הגולן. כזכור, ביום חמישי האחרון הצהיר טראמפ – באמצעות חשבון הטוויטר שלו – כי "אחרי 52 שנים, הגיע הזמן שארצות הברית תכיר באופן מלא בריבונותה של ישראל על רמת הגולן, שיש לה חשיבות אסטרטגית וביטחונית קריטית למדינת ישראל וליציבות האזורית". הודעת טראמפ נתקלה בגינויים בינלאומיים מקיר לקיר.

בכיר קהיליית המודיעין והשר לשעבר רפי איתן הלך הבוקר לעולמו והוא בן 92. איתן זכור, בין היתר, כמי שפיקד על המבצע לחטיפתו של הצורר הנאצי אדולף אייכמן ימ"ש. ראש הממשלה נתניהו פרסם בצאת השבת הודעת אבל על פטירתו של איתן: "רעייתי שרה ואני אבלים יחד עם עם ישראל כולו על פטירתו של יקיר האומה, רפי איתן ז"ל. רפי היה מגיבורי שירותי הביון של מדינת ישראל באינספור פעולות למען ביטחון ישראל. הוא נטל חלק בלכידתו של הצורר הנאצי אדולף אייכמן והבאתו למשפט צדק בישראל בירושלים. במהלך השנים נטל חלק בחיים הציבוריים, היה שר בממשלת ישראל ופעל להחזרת הרכוש היהודי שנלקח בשואה. הוא היה ידיד אישי קרוב של משפחתנו. לא היה שני לו בחוכמה, בשנינות ובמחויבות אין קץ לעם ישראל ולמדינתנו. אנו מבכים את לכתו".

מיליציית ה- SDF בהובלת הכוחות הכורדיים הפועלים בסוריה הודיעה הבוקר על נפילת המעוז האחרון של ארגון דאע"ש במדינה.

מאות אלפי בני אדם מפגינים הערב בלונדון נגד הסכם הברקזיט ודורשים משאל עם חוזר על ההיפרדות מהאיחוד האירופי. באמצע השבוע צפויה להתקיים הצבעה נוספת בפרלמנט על טיוטת ההסכם, לאחר שראש הממשלה תרזה מיי נכשלה פעמיים בהשגת רוב.

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר הלילה יהיה מעונן חלקית עד מעונן, וייתכנו גשמים מקומיים.

מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית ותחול ירידה בטמפרטורות. צפויים לרדת גשמים מקומיים, וייתכנו סופות רעמים יחידות. משעות הערב הגשם יתחזק בהדרגה ברוב אזורי הארץ וילווה בסופות רעמים וברד. בחרמון ירד שלג. קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום.

ביום שני מזג האוויר יהיה לרוב מעונן, הטמפרטורות יוסיפו לרדת ויהיו נמוכות מהרגיל. יוסיפו לרדת גשמים לפרקים מלווים בסופות רעמים וברד מצפון הארץ עד הנגב ובחרמון ירד שלג. קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח. אחרי הצהריים הגשמים ייחלשו בהדרגה.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, אך הן יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל לעונה. בצפון הארץ ובמרכזה עדיין יתכן גשם מקומי קל.

תגיות:רצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה