חדשות בארץ

דיווח: בשבוע הבא יוכרז על ההכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן

בתקשורת האמריקנית דווח כי ביום שני יחתום הנשיא טראמפ על צו נשיאותי - בעת ביקורו הממלכתי של נתניהו בבית הלבן. טראמפ: "לא יודע כלום על הבחירות"

נתניהו וטראמפ, בעת ביקור נשיא ארצות הברית בישראל (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו וטראמפ, בעת ביקור נשיא ארצות הברית בישראל (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ביום שני הקרוב צפוי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן – כך דווח היום (שישי) ברשת פוקס ניוז האמריקנית.  

על פי הדיווח, ביום שני יחתום הנשיא על צו נשיאותי המחייב את הממשל האמריקני להכיר בריבונות ישראל בשטחי הגולן, זאת בעת ביקורו הממלכתי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבית הלבן.   

בראיון לרשת פוקס ניוז, הגן הנשיא על החלטתו ואמר כי הוא "חושב על ההכרזה הזו כבר הרבה זמן". לדבריו, "זאת החלטה קשה, לכל נשיא. מדובר בריבונות, אני עושה את זה למען הביטחון, למען ביטחון אזורי". בהתייחס לטענה כי זה עלול להביא להתלקחות השטח, הנשיא טען כי זה "כמו עם ירושלים. כולם אמרו לי לא לעשות את זה. התקשרו להזהיר אותי מכל העולם, אבל הלכתי על זה. אני מבין למה נשיאים קודמים לא עשו את זה. במשך שנים כולם דיברו על זה אבל אף אחד לא עשה את זה, ואני מבין למה, זה קשה".

בהתייחס לטענה כי עשה זאת במטרה להביא לקידום קמפיין הבחירות של נתניהו, המתמודד על כהונה נוספת לראשות ממשלה, טען טראמפ בלהט כי הוא "לא יודע על זה כלום". לדבריו, "הבנתי שמצבו טוב, אולי לא מעולה, אבל בסדר". באשר להכרזה, הנשיא האמריקני הוסיף כי הוא מצפה שיריביו הפוליטיים של נתניהו יברכו על ההחלטה: "אני מניח שגם הצד השני, מי שמתמודד מולו, יתמוך במה שעשיתי".

בתוך כך, בראיון שהעניק אתמול ל'חברת החדשות', מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, הוא התייחס לטענות כי ממשל טראמפ פועל כדי להבטיח שנתניהו ייבחר לראשות הממשלה.

"בביקורי באזור ובביקורו הצפוי של נתניהו בוושינגטון בשבוע הבא אנו דנים בנושאים עולמיים דחופים ורגישים, אם זה האתגרים שמציבה הרפובליקה האסלאמית של איראן או ההתפתחויות בסוריה. אלו סוגיות שלא סובלות דיחוי והן לא פועלות לפי שעון הבחירות". אמר פומפאו.

לדברי מזכיר המדינה, "לקפטן סולימאני (מפקד כוח אל-קודס במשמרות המהפכה) לא אכפת מהבחירות, הוא ממשיך לתמוך בחיזבאללה בכל יום. איראן וחיזבאללה ממשיכים במאמצים למחוק את ישראל מהמפה. אלה הנושאים החשובים כרגע. המשימה שלנו היא לפעול ביחד עם ישראל נגד האיומים המשותפים האלה. זו הסיבה שהגעתי לכאן, ועל זה נתניהו וטראמפ ישוחחו בפגישתם בשבוע הבא".

פגישת טראמפ-נתניהו תתקיים בשבוע הבא במסגרת ביקורו של ראש הממשלה בארצות הברית, שם גם יהיה הנואם המרכזי בוועידת איפא"ק. לפי הודעת הבית הלבן, בפגישה ידונו השניים באינטרסים המשותפים של שתי המדינות וכן בפעילותם במזרח התיכון.

תגיות:פוקס ניוזדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה