חדשות בארץ

מזכיר המדינה האמריקני: מעניקים לישראל גיבוי מלא במאבק באיראן

בפגישה שקיים נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הוא שיבח את הממשל האמריקני על עמידתו לצד ישראל. נתניהו: "הגיעה העת שהקהילה הבין-לאומית תכיר בנוכחותה של ישראל בגולן"

פגשית פסגה מרובעת של ראש הממשלה עם מזכיר המדינה האמריקני, ראש ממשלת יוון ונשיא קפריסין (צילום: נועם רקקין פנטון, פלאש 90)פגשית פסגה מרובעת של ראש הממשלה עם מזכיר המדינה האמריקני, ראש ממשלת יוון ונשיא קפריסין (צילום: נועם רקקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, נפגשו אתמול (רביעי) בירושלים במסגרת ביקור פומפאו בישראל.

"אנו מעריכים את העובדה שיש לנו תמיכה נרחבת כל כך בארה"ב. אנו יודעים גם שהברית בינינו חזקה יותר בשנים האחרונות מאי פעם. זהו קשר עמוק שמבוסס על ערכים משותפים של חירות, דמוקרטיה ואינטרסים משותפים - מלחמה באויבי הדמוקרטיה ודרך חיינו - הטרוריסטים המשחרים לטרף במרחב האווירי שלנו ובמדינותינו", אמר ראש הממשלה בפתח הפגישה.

במהלך הפגישה דנו השניים במאמץ לבלימת ההתבססות האיראנית בסוריה ובעצירת פרויקט הגרעין האיראני. לדברי נתניהו: "החלטתו של הנשיא לעזוב את הסכם הגרעין ההרסני עם איראן היא לא פחות היסטורית מכך. הוא אמר שיעשה זאת והוא אכן עשה זאת. הוא אמר שיטיל שוב סנקציות חריפות על איראן ועשה זאת. אנו רואים שהלחץ הזה עובד. עלינו להגביר ולהרחיב אותו". ראש הממשלה הוסיף כי "ישראל וארה"ב, עובדות בתיאום הדוק כדי לבלום את תוקפנותה של איראן באזור ובעולם כולו. המזכיר ואני שוחחנו עכשיו על דרכים לעשות זאת. ישנן דרכים שיגבירו את הלחץ אף יותר. בלימת איראן תתרום לשלום, לביטחון וליציבות של ישראל, של שכנותינו ושל העולם".

"אני מעריך גם את העובדה שארה"ב נותנת לישראל את הגיבוי המלא להגן על עצמה כנגד תוקפנות איראנית. נמשיך לנקוט באמצעים ככל שיידרש נגד ניסיונות איראניים להתבסס צבאית בסוריה עם נשק מסוכן. חופש הפעולה שלנו אינו מוגבל ואנו מעריכים את ארה"ב על כך שהיא מגבה את מעשינו, כפי שאנו מגבים אותה", ציין נתניהו.

ראש הממשלה גם התייחס לחשיפת היחידה המסווגת של חיזבאללה שפועלת בסוריה במטרה להקים חזית נוספת מול ישראל. "בשבוע שעבר חשפנו מאמצים של חיזבאללה, שלוחה של איראן, לבנות רשת טרור בסוריה וברמת הגולן. אפשר רק לדמיין מה היה קורה אם ישראל לא הייתה נמצאת בגולן. איראן הייתה מוצבת על חופי הכינרת".

בדבריו, ראש הממשלה קרא להכרה בינלאומית ברמת הגולן: "הגיעה העת שהקהילה הבין-לאומית תכיר בנוכחותה של ישראל בגולן ובעובדה שהגולן יישאר תמיד חלק ממדינת ישראל".

מזכיר המדינה פומפאו השיב לדברי נתניהו ואמר כי "לישראל אין ידידה טובה יותר מארה"ב. העם בישראל יכול להיות בטוח שהנשיא טראמפ ימשיך את הקשר הקרוב הזה".

"כמעט לפני 4 שנים ביום הזה דיברת על האיום הגדול שנשקף לעם היהודי מצד הרפובליקה האסלאמית של אירן, ששואפת להשמדתה המוחלטת של ישראל. כבר 4 עשורים שמשטר האייתוללות מפיץ שנאה, תומך בטרור ופועל להשיג נשק גרעיני כדי להילחם נגד שכנותיה - הם לא שואפים לחיות בשלום. הם הכריזו שהשמדת ישראל היא המטרה העיקרית שלהם. עם איומים כאלה על בסיס יומיומי", אמר פומפאו והדגיש כי "ארצות הברית עומדת בתוקף על זכותה של ישראל להגן על עצמה".

בהמשך המפגש נועדו השניים גם עם ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, ונשיא קפריסין, ניקוס אנסטייסידס. במפגש דנו הרביעייה בקידום פרויקט הנחת צינור הגז בין ישראל ואירופה.

בתוך כך, הבית הלבן הודיע ביום שלישי, כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ייפגש ביום שני הקרוב עם ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון. על פי הודעת הבית הלבן, הפגישה לא תוגדר כפגישת עבודה אלא כפגישה ממלכתית, כך שנתניהו יוזמן לסעודת ערב ממלכתית. יש לציין כי באופן כללי, כבוד זה שמור למעט מאוד מנהיגים שנפגשים עם נשיא ארצות הברית.

בהמשך השבוע, ראש הממשלה צפוי להיות הנואם המרכזי בוועידה השנתית של איפא"ק. הנשיא טראמפ לא ינאם, והנואם הבכיר ביותר מטעם הממשל האמריקני יהיה סגן הנשיא, מייק פנס. עוד ברשימת הנואמים, המועמד לראשות הממשלה בני גנץ, נפתלי בנט ומספר חברי כנסת.

תגיות:איראןרמת הגולןמייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה