חדשות בארץ

בן גביר: בג"ץ – הגרבוז של מערכת הבחירות

בראיון ל"ישראל היום", שטח איתמר בן גביר, איש מפלגת עוצמה יהודית, את תוכניותיו אם ייבחר לכנסת: "אמנה 10 שפטלים לבית המשפט העליון"

  • י"ג אדר ב' התשע"ט
בן גביר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)בן גביר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

עורך הדין איתמר בן גביר מתכונן ליום שאחרי ה- 9 באפריל. בראיון שהעניק ליהודה שלזינגר מ"ישראל היום", שיפורסם במלואו ביום שישי, חשף מועמד עוצמה יהודית את שאיפותיו הפרלמנטריות, באם אכן ייבחר לכנסת.

בן גביר, המתמודד במסגרת הבלוק הטכני של איחוד מפלגות הימין, ממוקם כעת במקום ה- 7 ברשימה, שעל פי רוב הסקרים נחשב בנקודת זמן זו לריאלי. בעקבות החלטת בג"ץ בתחילת השבוע לפסול את מועמדותו של יו"ר עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי, הגישו שלשום ראשי איחוד מפלגות הימין לוועדת הבחירות המרכזית בקשה לקדם את בן גביר למקום ה- 5, במקומו של בן ארי. על פי ההערכות, הסיכויים שיו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, ייענה לבקשה זו אינם גבוהים.

בראיון מתח בן גביר ביקורת על החלטת בג"ץ בעניינו של בן ארי וכינה את המוסד המשפטי העליון "הגרבוז של מערכת הבחירות הנוכחית". לדבריו, נאמר לו השבוע כי נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, "הביאה את הניצחון לימין בבחירות". הוא הביע הסכמה עם קביעה זו: "כואב לי שזה על חשבונו של בן ארי, אבל אני שותף לדעה הזו".

כזכור, במסגרת הסכם הבלוק הטכני הובטח לבן גביר כי במידה ולא ייכנס לקואליציה הבאה, הוא ישמש כנציג האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים. "זה הובטח לי על ידי סמוטריץ' והרב פרץ, לא על ידי נתניהו",  אמר בן גביר בראיון, "אני מקווה שנתניהו יבין שמינוי שלי בעולם המשפט יכול ליצור שינוי גדול".

בן גביר הבהיר כבר בראיונות קודמים כי אין בכוונתו להגיע לכנסת כדי לצעוק. בראיון זה הוא תיאר את המהפכה שברצונו לחולל בבית המשפט העליון, אם אכן ייבחר לוועדה למינוי שופטים: "אגדיל את מספר השופטים. יש עומס רב, וצריך להגדיל את כמות השופטים בעליון מ- 15 ל- 30. אחר כך אני אמנה עשרה יורם שפטלים לבית המשפט העליון, עם אג'נדה יהודית, ציונית".

לאחר פרסומן הבוקר של הכותרות מהראיון, הגיב בן גביר בחשבון הטוויטר שלו: "יש לשים סוף לשלטון בג"ץ: למנות עשרה שפטלים לבית המשפט העליון, לשנות את שיטת בחירת השופטים, ולהבין דבר אחד – דווקא בגלל ששופטי בג"ץ אינטליגנטים ובעלי עמדות ברורות (זכותם), יש לשנות את השיטה ולהחזיר את השליטה לכנסת".

החלטת בג"ץ לפסול את בן ארי עוררה זעם רב בקרב מפלגות הימין. גם במפלגות החרדיות הגיבו בביקורת על ההחלטה. בש"ס מסרו כי "הוכח שוב שבג״ץ נוטל לעצמו סמכויות יתר ומשבש את ההליך הדמוקרטי. זה מתחיל בהתערבות בוטה בענייני דת ומדינה, והערב הוא פוסל אדם מלהעמיד עצמו לבחירות הציבור ונוקט איפה ואיפה בגלל שיקולים פוליטיים זרים. ש״ס תמשיך לפעול ולקדם את פיסקת ההתגברות שתרסן את האקטיביזם השיפוטי ותבטא נכונה את רצון העם".

תגובה ברוח דומה יצאה גם מיהדות התורה: "מפסיקה לפסיקה של בית המשפט העליון מתברר שצדקנו כבר לפני עשרות שנים כשאמרנו שאין סמכות לבית המשפט העליון להתערב בדברים של מצפון, ערכים ונושאים שהם דת ומדינה. הפעם שופטי בית המשפט העליון התעלו על עצמם, בכך שהחליטו שהעם לא בוחר בו - כיון שהם העם. מי שמתאכזב היום מבית המשפט – שישמע את מה שאמרנו אז, שאם נאפשר לבית המשפט את הדבר הזה, הוא יעשה כרצונו וינהל את המדינה לחלוטין. זה דבר חמור. אנחנו עוד נתחרט על הסמכות הרבה שנתנו לבית המשפט העליון ונצטרך לשקול את כל הנושא הזה מחדש".

תגיות:איתמר בן גבירבחירות 2019עוצמה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה