חדשות בארץ

ההתחממות בדרום: צה"ל תקף בעזה בתגובה להפרחת בלוני תבערה

בתוך פחות משעה לאחר נפילת בלוני תבערה ששוגרו מעזה, צה"ל תקף שתי חוליות מחבלים שהפריחו בלונים לעבר ישראל

עשן ואש עולה בעקבות תקיפת אווירית של צה"ל בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)עשן ואש עולה בעקבות תקיפת אווירית של צה"ל בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
אא

חיל האוויר של צה"ל תקף הערב (שלישי) שתי חוליות מחבלים ברצועת עזה שהפריחו בלוני תבערה לעבר ישראל – כך דיווח דובר צה"ל. תקיפה זו באה לאחר שמוקדם יותר היום דיווח צה"ל כי תקף חוליה אחרת של משגרי בלונים.

על פי הדיווחים, שתי התקיפות בעזה באות בעקבות שיגור בלוני תבערה, והעימותים על גדר המערכת  - שחזרו אתמול לפעילות. בתוך כך, בעקבות עימותים על גדר המערכת, דיווחו הפלסטינים כי 13 מפגינים נפגעו משאיפת עשן. במקביל, הודיע משרד הבריאות הפלסטיני כי במהלך הפרות הסדר על הגדר נפצעו שלושה מפגינים כתוצאה מירי כוחות צה"ל. עוד דווח כי כוחות צה"ל פתחו באש על סירות דייגים שנטלו חלק בפעילות האלימה.

גובה הלהבות בין הצדדים גבר, כשאמש דווח כי אסירים ביטחוניים באגף החמאס בכלא רמון הציתו מזרנים ב- 14 תאים, וזאת כחלק מהמחאה המתמשכת שלהם בשבועות האחרונים נגד התקנתה הניסיונית של מערכת חוסמת קליטה למכשירים סלולריים. 

השריפה הוצתה באגף בו הותקן מיסוך סלולרי, כך שבשל השריפה נגרם לה נזק כבד. בחסדי שמיים, השריפה כובתה במהירות על ידי סגל בית הסוהר וצוותי כיבוי שהיו בכוננות. מצד אנשי השב"ס לא היו נפגעים, וכל 88 האסירים שהיו כלואים באגף הוצאו ממנו.

בעקבות התקרית הוחלט בשב"ס להעביר מספר בכירים בהנהגת אסירי החמאס, לתאי הפרדה בבתי סוהר אחרים. כמו כן, למעלה מ- 100 אסירים המשתייכים לארגון הועברו לאגפים ולבתי כלא אחרים. השב״ס החל בהליך של ענישה כנגד האסירים המציתים ומפרי הסדר, עליהם יוטלו סנקציות מחמירות וקנסות.

דיווח זה מצטרף לירי טילים שבוצע בשוגג על ידי ארגון החמאס לעבר תל אביב, שגרר תקיפה מאסיבית של צה"ל כנגד 100 מטרות של מטות ועמדות חמאס. תקיפת צה"ל גררה במיידית גם את תגובתו של הארגון שהחליט לשגר מספר רקטות לעבר שדרות ויישובי העוטף. מתקיפה זו, לא היו נפגעים.

תגיות:צה"לעזהתקיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה