חדשות בעולם

ראש ממשלת ניו זילנד: לא אתייחס יותר למחבל בשמו

בנאום שנשאה בפרלמנט לראשונה מאז הטבח המזעזע, ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, תקפה את התנהלות הרשתות החברתיות שאפשרו את תיעוד האירוע כשהיא איימה כי ממשלתה שוקלת בנקיטת צעדים נגדן

הפגנת תמיכה שנערכה בבית לחם כנגד מבצע הטבח בניו זילנד (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)הפגנת תמיכה שנערכה בבית לחם כנגד מבצע הטבח בניו זילנד (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)
אא

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, נאמה היום (שלישי) בפרלמנט, לראשונה מאז הטבח בכרייסטצ'רץ' שבוצע ביום שישי האחרון ובו נרצחו 50 מוסלמים בשני מסגדים. בנאומה, ראש הממשלה הדגישה כי אין לתת כל במה לרוצח, אף לא בהגיית שמו: "הוא טרוריסט, הוא פושע, הוא קיצוני, אבל הוא יהיה חסר שם כשאדבר עליו".

"אנחנו בניו זילנד לא ניתן לו כלום – אפילו לא את השם שלו. הוא קיווה להשיג הרבה דברים מהמעשה שביצע, אחד מהם היה פרסום – ולכן לא תשמעו אותי מתייחסת אליו בשמו", אמרה ארדרן כשהיא מפצירה בחברי הפרלמנט למקד את הדיון על קורבנות הטבח ולא על הרוצח.

בהמשך נאומה, ראש ממשלת ניו זילנד הפנתה אצבע מאשימה לרשתות החברתיות שאפשרו את תיעודו בשידור חי של המעשה המזוויע, וכך נתנו לו במה להשמיע את עמדותיו הקיצוניות. היא אף אמרה כי יישקלו נגדן צעדים, זאת, חרף העובדה כי רשתות פייסבוק ויוטיוב מחקו לאחר השידור החי את הסרטונים.

"אנחנו לא יכולים פשוט לקבל את זה שהדברים שנאמרים ומפורסמים בפלטפורמות האלה לא נמצאים תחת אחריות של המקום בו הם מפורסמים", תקפה ארדרן את התנהלות הרשתות, "הם המפרסמים, לא רק השליחים. לא יכול להיות שהם רק מרוויחים בלי לקחת אחריות".

כזכור, ביום ראשון הואשם מבצע הטבח, ברנטון טרנט, אוסטרלי בן 28, ב-50 סעיפי אישום של רצח. ראש הממשלה טענה כי הוא התכוון להמשיך את מסע הרצח אך הוא נעצר בידי המשטרה.

ארדרן סיפרה כי בסוף השבוע היא שוחחה בטלפון עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. "הוא שאל איזו תמיכה ארה"ב תוכל לספק", אמרה. "המסר שלי היה: סימפטיה ואהבה לכל הקהילות המוסלמיות". היא גם ציינה כי היא העבירה את "הרגשות שלדעתי קיימים כאן".

תגיות:טבחניו זילנדג'סינדה ארדרן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה