חדשות בארץ

השופט רובינשטיין: "יש עליהום על מערכת המשפט"

השופט בדימוס והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, מתח ביקורת נוקבת על תכניתה של שרת המשפטים שקד לשינוי מערכת המשפט: "מקווה שתכניותיה לא יתממשו"

אליקים רובינשטיין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)אליקים רובינשטיין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

בראיון שהעניק היום (שלישי) לכאן ב' תקף המשנה לנשיאת בית המשפט העליון לשעבר, אליקים רובינשטיין, את הרפורמה המשפטית של שרת המשפטים איילת שקד ואמר כי הוא "מקווה ומאמין שהם לא יתממשו".

בפתח דבריו, השופט בדימוס ציין כי הוא לא אדם פוליטי והוא לא התכוון להתערב בבחירות. עם זאת, הוא ציין כי לאור המתקפה הציבורית על בית המשפט העליון בעניין החלטת הפסילה של מיכאל בן ארי, ולאור דברי שקד כי היא מתכוונת לשנות את מערכת המשפט, הוא חש צורך להביע את דעתו בעניין מאחר ולטענתו "יש עליהום על מערכת המשפט".

בהתייחס לסרטון התעמולה המקדם את הרפורמה המשפטית של שקד, המדמה פרסומת לבושם חדש בשם "פאשיזם" כששקד אומרת כי היא דווקא מריחה דמוקרטיה, אמר רובינשטיין: "זה מאוד מצער אותי. אני מכיר את השרה באופן אישי ומכבד אותה. אני מקווה שאפילו היא לא חושבת את הדברים האלה. בית המשפט הוא תפארת מדינת ישראל, גם אם אפשר לחלוק על פסיקה כזו או אחרת".

"השיטה הישראלית מוכרת בעולם כולו כאחת הטובות. יש ועדה מאוזנת שהיא המצאה ישראלית. היא קיימת ועובדת טוב כבר 66 שנים. ללכת לשבור אותה זה לא לעניין", אמר רובינשטיין כשהוא מתייחס לשינוי שיטת מינוי השופטים. לדבריו, מדובר ברעיון "להעמיד אנשים במבחן פוליטי במקום על בסיס מקצועי".

השופט בדימוס התייחסות גם להחלטת בג"ץ כי בן ארי לא יתמודד בבחירות לכנסת: "כל עוד החוק קיים, צריך לכבד אותו. לא קראתי נימוקים בעניין, אבל כנראה לשיטת בית המשפט הגיעו מים עד נפש וזה עבר את קצה הסיבולת בנושא הגזענות", אמר, כשהוא מציין כי "אנחנו מדינה יהודית ויש לנו מחויבות מיוחדת בנוגע לגזענות וסובלנות לזולת. מאז הפסילה אני שומע דיבורים לא טובים, ולא ארחיב את הדיבור בעניין".

לשאלת המראיינת מה דעתו באשר להתבטאויותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנוגע לציבור הערבי, השיב רובינשטיין כי "יש הרבה נושאים שאפשר להתווכח עליהם, אבל נושא היותו של מישהו ערבי כאלמנט בהתייחסות אליו הוא דבר שגוי. לנו כיהודים הוא אסור. כבר הייתה התנצלות אחרי הבחירות הקודמות על הערבים שנוהרים לקלפי. צריך לתת תחושת שותפות למיעוט הערבי, זה לא פוגע בהיותנו מדינה יהודית".

תגיות:בית המשפטאיילת שקדבחירות 2019אליקים רובינשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה