חדשות בארץ

נתניהו למשפחת אטינגר: הזעזוע ענק ועובר בלב העם כולו

ראש הממשלה הגיע לביקור תנחומים בביתו של הרב אחיעד אטינגר הי"ד, שנרצח בפיגוע בצומת אריאל. בני המשפחה ביקשו ממנו לפעול להגברת ביטחונם של המתיישבים בדרכים ולקדם את חוק עונש המוות למחבלים

  • י"ב אדר ב' התשע"ט
נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (שלישי) ליישוב עלי, לנחם את בני משפחתו של הרב אחיעד אטינגר הי"ד שנרצח בפיגוע בצומת אריאל.

"המשפחה שלכם נותנת את הביטוי לאמירה שארץ ישראל נקנית בייסורים, ייסורי שאול", פתח נתניהו את דבריו. האלמנה, תמר אטינגר, השיבה כי הייסורים אינם הכרח: "אפשר לוותר עליהם עם קצת מאמץ". נתניהו השיב כי מושקע מאמץ מתמיד למנוע פיגועים: "זה מלווה אותנו הרבה, אבל כל פעם שזה מכה – זה כורת. המשפחה שלנו היא הנשמה שלנו, זה סבל נוראי".

"הזעזוע הוא ענק. ממה ששמעתי על אחיעד, הוא היה אדם מופלא, אציל, וגיבור חיל. הכאב באובדן שלכם עצום ואני מבין עד כמה הוא עמוק. אבל אני רוצה שתדעו שזה עובר כזעזוע בלב העם כולו", אמר ראש הממשלה.

כרמית, אמו של הרב אטינגר, אמרה כי על הממשלה להקנות למתיישבים יותר ביטחון בנסיעותיהם בדרכים: "אנחנו מקריבים יותר מדי, זה קשה. כשאנחנו נוסעים אנחנו מרגישים פחות ביטחון. פעם, כשנסענו לאיתמר, בחווארה היינו רואים חיילים – היום הרבה פחות. נהרסות כאן משפחות, זה אסון לכל עם ישראל. תראו מה אתם יכולים לעזור, לכל האנשים שגרים כאן".

"תמיד לקחנו תרמיל וטיילנו בארץ ישראל, לא משנה איפה", הוסיפה האם. "אנחנו רוצים לרדת כאן בעלי, בשילה ובכל המקומות. לא לפחד שמישהו יפגע בנו. זו מדינה שלנו. התנאי הוא להגביר את הביטחון".

נתניהו השיב כי שוחח אתמול עם מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן: "לומדים דברים חדשים. לפני ימים אחדים השמדנו את מטה הגדה בעזה עד היסוד. ממנו הכווינו פעולות מאורגנות ביהודה ושומרון. מה שיש פה זה דבר אחר, במידה מסוימת הוא יותר מורכב".

אחת מבנות המשפחה אמרה כי היא רוצה "שהחיילים יוכלו לפעול כמו שצריך לפעול, לא כמו שהתקשורת או מישהו אחר יאמר. שלא יפחדו, כי הפחד וההססנות גורמים לחשש שמעכב ומונע לפעמים תגובה נכונה". נתניהו השיב: "אני מקווה שזה כבר לא נכון – אם זה היה נכון, ואני חושב שלא".

בתו של הרב אטינגר קבלה בפני נתניהו על אי קידומו של חוק עונש מוות למחבלים: "לא יכול להיות שמחבל מבצע מעשה כזה ויוצא ממנו בחיים". ראש הממשלה אמר לה כי יעשה כל שניתן כדי לבטל את המגבלה החוקית המצריכה הסכמה פה אחד של שלושה שופטים בבית דין צבאי כדי שניתן יהיה לגזור עונש מוות.

תגיות:פיגועשומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה