חדשות בעולם

איראן תחשוף בחודש הבא 112 פרויקטים בתחום הגרעין

דובר הארגון לאנרגיה אטומית של איראן אמר כי ב-9 באפריל יפורסמו תכניותיה הגרעיניות של איראן. הבכיר העריך כי חרף הלחצים הבינלאומיים – איראן תוכל לעמוד בכך

המשבר הגרעיני עם איראן (צילום: שאטרסטוק)המשבר הגרעיני עם איראן (צילום: שאטרסטוק)
אא

דובר הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, בהרוז כמאלונדי, אמר היום (שני) כי ב-9 באפריל, לקראת ציון היום הלאומי של טכנולוגיית הגרעין, איראן תחשוף 112 פרויקטים העוסקים בפיתוח תכנית הגרעין – כך חשף סא"ל (במיל.) מיקי סגל ממכון JCPA.

"האומה האיראנית תוכל לעמוד בלחצים הבינלאומיים המופעלים עליה ואף לתרגמם להזדמנות. היא תשגר מסר חד וברור לארצות הברית ולשאר אויבי איראן כי ביכולה לשפר את יכולותיה הטכנולוגיים דווקא כשהיא נתונה תחת סנקציות", אמר הבכיר האיראני. הוא הוסיף כי הפרויקטים מתמקדים בתחומים שונים של מעגל הדלק הגרעיני, בהם: העשרת אורניום, כריית אורניום, טכנולוגיית צנטריפוגות, לייזרים, בניית תחנות כוח וייצור חשמל.

כמאלונדי אמר את הדברים בעת חנוכתו של בניין נוסף במתחם המוזיאון ע"ש על אכבר צאלחי, שר החוץ האיראני לשעבר, והיו"ר הנוכחי של הארגון האיראני לאנרגיה אטומית.

בנאום, תקף הבכיר האיראני את הממשל האמריקני ואמר כי ארצות הברית מנהלת נגדה מלחמה כלכלית בעקבות "הייאוש שאחז בה לאחר שנכשלה במלחמה הצבאית נגד איראן", כשכעת היא מנסה להפעיל לחץ על הקהילה הבינלאומית במטרה למנוע מהם לפתח קשרים כלכליים עם איראן. הבכיר העריך כי הסנקציות האמריקניות יורגשו היטב במהלך השנה הקרובה. עם זאת, הוא ציין כי איראן נוקטת בשורת מהלכים כלכליים כדי למנוע מיתון גדול יותר.

בתוך כך, בדיווח של אתר "האינדיפנדנט" בערבית נטען כי בדו"ח שחובר על ידי קצין מודיעין בכיר בצה"ל נקבע כי חרף איומיה, איראן לא תשוב לחדש את תכנית הגרעין שלה מאחר והיא חוששת לצאת לעימות עם ממשל טראמפ. על פי הדו"ח, "מצד אחד, איראן אינה יכולה להתעמת צבאית עם ישראל או ארה"ב, אך מצד שני, היא מרמה את האירופאים באמצעות עסקות גדולות כדי לצאת מהמשבר הכלכלי שלה".

על פי הדיווח, הדו"ח הוגש לראש הממשלה בנימין נתניהו אך הוא דחה אותו. כזכור ראש הממשלה סבור כי לאיראן יש תכנית גרעינית וכי היא צפויה לשוב לפיתוחה בקרוב.

תגיות:איראןגרעיןבהרוז כמאלונדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה