חדשות בארץ

הערכה: בן ארי ייחקר במשטרה בחשד להסתה לגזענות

לאחר שבג"ץ פסל את התמודדותו של בן ארי בשל הסתה לגזענות, כעת מתגברת הערכה כי יחל נגדו הליך פלילי

בן ארי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן ארי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בעקבות החלטת בג"ץ על פסילתו של יו"ר מפלגת עוצמה יהודית ומועמד איחוד מפלגות הימין, מיכאל בן ארי, מתגברת הערכת גורמים משפטיים כי הוא יזומן לחקירה פלילית במשטרה בחשד להסתה לגזענות. לפי מספר גורמי משפט שהתראיינו ל'מעריב', במשרד המשפטים ציפו לראות מה יחליט בג"ץ בעניינו ולפי זה הם יחליטו האם לפתוח בהליך פלילי נגדו. משכך, מאחר ובג"ץ קבע כי סעיף 7א אוסר עליו להתמודד בשל אמירות גזעניות ומסיתות, צפוי כי המשרד יחל נגדו בחקירה.

יש לציין כי מבחינה היסטורית, פסילת מועמד מהתמודדות לכנסת דרשה רף ראיות חריג במיוחד – הגבוה יותר מהרשעה בפלילים. יחד עם זאת, מאחר וחקירה פלילית תדרוש מהרשויות בחינה מעמיקה של חומר האמירות תוך כדי קביעת נורמות של חופש הביטוי, קשה יהיה להגיע עם זה לפסק דין חלוט שמרשיע את בן ארי.

כזכור, ב-6 במרץ דווח ב'חדשות 13' כי במשטרה ובפרקליטות המדינה בוחנים פתיחה של חקירה פלילית נגד מיכאל בן ארי, בשל חשד להסתה לגזענות. הדיווח הגיע לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה שי ניצן, הגישו לוועדת הבחירות המרכזית את חוות דעתם ולפיה אין לאפשר לבן ארי להתמודד בבחירות לכנסת. על פי הדיווח, הגורמים הרלוונטיים החלו בגיבוש חוות דעת והוא צפוי להתפרסם בעוד מספר שבועות.

בתוך כך, בעקבות החלטת הפסילה של בג"ץ, יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 ברשימת איחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הודיע היום כי בכוונתו ליזום כינוס פגרה של הכנסת במטרה לבטל את סעיף 7א בחוק יסוד: הכנסת, הקובע קריטריונים למניעת התמודדות לכנסת של מועמד או רשימה.

"שמענו אתמול הרבה גינויים להחלטת בג"ץ, אבל לא די בדיבורים, הגיע העת למעשים. לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל "מועצת חכמים" מחליטה עבור אזרחי ישראל למי מותר להם להצביע. שופטי בית המשפט העליון פסלו אדם בגלל דעותיו בנוגע לאויבי ישראל והכשירו מפלגות המזדהות בפומבי עם אויבי ישראל. עיוות הדין חייב תיקון כבר היום", כך סמוטריץ'.

תגיות:עוצמה יהודיתמיכאל בן אריפרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה