חדשות בארץ

ניגשים לבגרות באנגלית? התכוננו: הבחינה – ללא מילון

פיילוט של משרד החינוך: תלמידים שניגשים למבחנים של 4 ו-5 יחידות לימוד באנגלית – יעשו זאת ללא עזרי תרגום כדוגמת מילון ומילונית

  • י"א אדר ב' התשע"ט
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

משרד החינוך יוצא בניסוי, שבו התלמידים מחויבים לשנן מאות מילים באנגלית בעל פה • השר בנט: "העשרת אוצר המילים תחזק את ידיעת השפה".

משרד החינוך יוצא בפיילוט: מבחן הבגרות באנגלית ייערך ללא מילון, ולראשונה יצריך מהתלמידים לראשונה שינון של מילים לפני המבחן. הפיילוט יחל כבר בבגרויות הקיץ הקרובות, והוא מהווה הרחבה של התוכנית הלאומית לקידום האנגלית.

הפיילוט יכלול את תלמידי המסלול מוגבר של 4 ו-5 יחידות לימוד בשאלון אחד המכונה "E", ללא מילונית ומילון.

35 בתי ספר ותלמידיהם נבחרו לפיילוט. בבתי ספר אלו לומדים כבר מתחילת השנה הנוכחית מאגר של 600 מילים שנחשבות בסיסיות, ועוד 200 מילים שנחשבות קשות. ההחלטה לצאת במתכונת חדשה של הבחינה נבעה מהצורך להגדיל את מאגר אוצר המילים, שהוא התשתית החשובה ביותר ברכישת שפה.

הפיילוט מבוסס על מחקרים, המוכיחים כי אוצר מילים הוא מנבא ההצלחה החזק ביותר ברכישת השפה, ומהווה מרכיב מרכזי בשליטה בשפה חדשה. כן מצביעים המחקרים על קשר ישיר בין מספר המילים שהלומד יודע בשפה החדשה לבין רמת המיומנות שנרכשות לשליטה בשפה האנגלית.

במשרד החינוך מציינים כי המורים והתלמידים שהצטרפו למהלך מביעים שביעות רצון מהמהלך, ומדווחים כי לאור הרחבת אוצר המילים - תחושת השליטה של התלמידים בידע הנלמד גוברת.

בתום הפיילוט ייבדקו תוצאות הבחינה ויוסקו מסקנות לגבי המשכה והרחבתה בשנה הבאה. יצוין כי הפיילוט נועד לבחון את האפקטיביות של המהלך, והציונים של התלמידים לא ייפגעו.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב אמר בעקבות הפיילוט כי "השפה האנגלית היא כלי משמעותי ומרכזי בהצלחתו של הבוגר להשתלב באקדמיה ובשוק התעסוקה. לאור זאת, מערכת החינוך מקדמת שורה של תוכניות שנועדו להנחיל לתלמידים את השפה באופן מעמיק, אנגלית מדוברת שתאפשר להם לנהל שיחה שוטפת שעושר של מילים שזור בה".

תגיות:בגרותאנגליתמילון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה