חדשות בארץ

מידע ממכשיריו של אהוד ברק הגיע לידי האיראנים

לאחר חשיפת הפריצה האיראנית למכשירו של בני גנץ, השב"כ עדכן את ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, כי גם הטלפון הנייד וגם מחשבו האישי נפרצו בידי האקרים והמידע שעליהם נמכר לאיראנים

ברק (צילום: פלאש 90)ברק (צילום: פלאש 90)
אא

בפגישה שהתקיימה בחודש יולי אשתקד בין ראש השב"כ, נדב ארגמן, לבין ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, עודכן ברק כי זוהתה חדירת האקרים למחשבו האישי וכן לטלפון הנייד שלו – כך דווח אמש (ראשון) על ידי העיתונאית אילנה דיין בתכנית 'עובדה'.

על פי הדיווח, ראש השב"כ אמר לברק כי יש הערכה חזקה כי המידע הגנוב נמכר לידי האיראנים, כולל מידע אודות חשבון הבנק של ראש הממשלה לשעבר. עם זאת, הגורם שמסר את הידיעה הדגיש כי ככל הנראה מי שביצע את הפריצה בפועל היו האקרים זרים שמצדם מכרו את המידע לאיראנים.

בידיעה צוין כי הפריצה לא התרחשה כתוצאה מרשלנותו של ברק, כשבד בבד נטען כי המידע שנגנב לא הכיל חומרים מביכים. נכון לשעה זו, גם אהוד ברק וגם השב"כ סירבו להתייחס לפרסום.

עם זאת, דקות ספורות לאחר פרסום הדיווח על הפריצה לטלפון הנייד של גנץ, מיהר ראש הממשלה לשעבר להגיב על כך: "ברייקינג ניוז! פריצה לנייד של גנץ. מניסיון אישי, לא להתרגש. אין במכשיר דבר רגיש לביטחון המדינה. פריצה איראנית? לא בטוח. סביר יותר - פישינג רגיל ממאגר של מיליוני שמות. משוכנע ששב"כ אינו מאחורי ההדלפה. אך עליהם לעדכן במידע את הממונים עליהם. כל אזרח יעריך מי הדליף ולמה הדליף".

כזכור, ביום חמישי האחרון דווח ב'חברת החדשות' כי השב"כ הודיע ליו"ר כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה בני גנץ כי הטלפון הנייד האישי שלו נפרץ בידי שירותי המודיעין של איראן. לפי הדיווח, ההודעה על כך נמסרה לגנץ כבר לפני חמישה שבועות על ידי שני בכירי שב"כ שמשמשים כראשי אגפים. המידע שנגנב הכיל פרטים אישיים לצד תכתובות פרטיות ומקצועיות. בפרסומים הודגש כי הפגישה בין הצדדים התקיימה במהלך השבועות האחרונים – בעת הודעתו על כניסה לפוליטיקה. בפגישה הוזהר גנץ כי אם ישמש בתפקיד ממלכתי בכיר, עלול המידע הרגיש לזלוג לתקשורת ולהזיק לו.

 

 

תגיות:איראןהשב"כאהוד ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה