חדשות בארץ

בעקבות פסילת בן ארי: בעוצמה יהודית דורשים תפקיד שר לברוך מרזל

בעקבות החלטת בג"ץ על פסילתו של מועמד עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי, במפלגה דורשים כעת כי ברוך מרזל יקבל משרת שר

בן ארי, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן ארי, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר שבית המשפט העליון הכריע אמש (ראשון) כי מיכאל בן ארי, המועמד מטעם מפלגת עוצמה יהודית, אינו רשאי להתמודד בבחירות לכנסת, דורשים במפלגה תפקיד שר עבור ברוך מרזל. בנוסף, דורשים כי איתמר בן גביר ימונה כחבר בוועדה לבחירת שופטים, לצד ראשות ועדת החוקה חוק ומשפט.

את דרישותיה אלו הציגה עוצמה יהודית בפני שותפותיה הפוליטיות לרשימה המאוחדת – הבית היהודי והאיחוד הלאומי. לדרישה לווה התנאי כי הבטחות אלה יכובדו אף אם עוצמה יהודית תשב באופוזיציה. 

"במצב שנוצר, כמאה אלף בוחרי עוצמה יהודית מרגישים ממורמרים ופגועים, וברור שאם לא יינתן מענה הולם יתקשו בוחרי עוצמה להגיע לקלפי, דבר שיסכן את גוש הימין", אומרים במפלגת עוצמה יהודית. לדבריהם, "הדרישות שהופנו הערב הן דרישות לגיטימיות, ובסיסיות ולאור ההחלטה האומללה של בג"ץ, אך טבעי הוא לאפשר לשר מעוצמה ולעו"ד בן גביר לפעול בתחום המשפט ולהביא לשינוי אמיתי שלצערנו לא התרחש בתקופת כהונתה של איילת שקד".

כזכור, בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, קבע בהרכב מיוחד של 9 שופטים בראשות הנשיאה אסתר חיות, כי על מועמד איחוד מפלגות הימין, מיכאל בן ארי, נאסר להשתתף בבחירות לכנסת ה-21. בכך הפכו שופטי העליון את החלטת ועדת הבחירות שקבעה כי הוא כשיר להתמודדות. ההחלטה התקבלה ברוב קולות כשעמדת השופט נועם סולברג הייתה בדעת מיעוט. עם זאת, בית המשפט דחה את העתירות ואישר את מועמדותו של מועמד הרשימה, עו"ד איתמר בן גביר.

כעת, בעקבות פסילתו של בן ארי, התפנה מקום ברשימה וכך התקדמו כל המועמדים מאחוריו. כך למשל, בן גביר קודם למקום השביעי, כשקודם לכן הוא הוצב במקום השמיני.

בתגובה לפסילתו אמר בן ארי: "הראש שלי למעלה, אנחנו לא מפילים את הראש. יש פה חונטה משפטית שמנסה להשתלט לנו על החיים. זו לא דמוקרטיה אלא חונטה משפטית שלקחה את השלטון לידיה".

בפוסט שכתב העיתונאי דן מרגלית ברשתות החברתיות נטען כי ''פסילת מיכאל בן ארי, שכל מילה רעה הנאמרת עליו ועל השקפת עולמו נכונה, הייתה שגיאה מטופשת של בג״ץ שתסייע לגוש הימין. הוא גם נפטר מבן ארי וגם יעשה על זה קופה".

תגיות:איתמר בן גבירבחירות 2019עוצמה יהודיתמיכאל בן אריברוך מרזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה