חדשות יהדות

ארגנטינה: נעצרו שני חשודים בתקיפת הרב הראשי

משטרת בואנוס איירס הודיעה על מעצרם של שני החשודים בתקיפה ובשוד של רבה הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ'

הרב גבריאל דוידוביץ’ (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)הרב גבריאל דוידוביץ’ (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

משטרת בואנוס איירס עצרה אתמול (שבת) שני גברים החשודים בשוד ובתקיפה של רבה הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ'. על פי המשטרה, שני החשודים עמדו בראש כנופיה שביצעה מעשי שוד בבתים רבים. במהלך פשיטה על ביתם אותרו הבגדים ששימשו אותם בעת השוד, כמו גם הסכום שנשדד מבית הרב – 200 אלף פזו, בנוסף לכמות גדולה של תכשיטים יקרי ערך.

בחקירה מאומצת שכללה הפעלת גורמי מודיעין מקומיים, זוהו שני גברים בסוף שנות ה-20 לחייהם, לבושים בבגדים כהים, כשעליהם חבלים ולידיהם כפפות במצלמות אבטחה כשהם צועקים לעבר הרב דוידוביץ' "אנחנו יודעים שאתה הרב הראשי". לאחר מכן הם הכו אותו וגנבו ממנו סכום גדול של כסף מזומן ותכשיטים שהחזיק בביתו.

כזכור, בתקיפה שארעה ב-25 בפברואר, נותר הרב דוידוביץ' עם תשע צלעות שבורות וחור בריאה. התקיפה עוררה דאגה רבה בקהילה היהודית הבינלאומית בכלל, ובקרב הקהילה היהודית בארגנטינה בפרט. לדברי הקהילה, המניעים לתקיפה הינם אנטישמיים.

חורחה קנובלוויץ, נשיא ה"דאיה", ארגון הגג של הארגונים היהודיים בארגנטינה, אמר לאחר התקיפה כי הרב הראשי הותקף באכזריות על ידי שבעה תוקפים שפרצו לביתו. לטענתו, על אף שהמעשה לווה בשוד, "הם לא באו לשם כדי לגנוב. הם ידעו בדיוק בשביל מה הגיעו. הם הגיעו לתקוף. כשזה שוד הם מאיימים עליך והם לא ישר מכים בכזאת אכזריות. מיד כשנכנסו הם זיהו את הרב ואמרו לו: 'אנחנו יודעים מי אתה. אתה הרב של הקהילה'. זה אומר שזה לא תקיפה מקרית אלא שהיא ממניעים אנטישמיים".

גם מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר, גינה את התקיפה ואמר על כך באותו היום כי "אנחנו רותחים על ההתקפה הברוטלית נגד הרב גבריאל דוידוביץ', שהוכה בפראות בביתו. עם זאת, אנחנו שמחים שהרשויות מתייחסות לנושא בחומרה ובדאגה שלה הוא ראוי. אנחנו סומכים על הרשויות שימשיכו לעשות כל שביכולתן כדי להביא את הפושעים לדין".

 

 

תגיות:ארגנטינההרב גבריאל דוידוביץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה