חדשות בארץ

מצרים לחמאס: אם ישראל תחליט למוטט אתכם – לא תקבלו גיבוי

שיגור הטילים לעבר ישראל התבצע בעת שנציגי המשלחת המצרית ישבו לדיון עם בכירי החמאס. שיגור הטילים גרר האשמות כבדות מצד המצרים

מעבר רפיח בין רצועת עזה למצרים (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)מעבר רפיח בין רצועת עזה למצרים (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

הפגישה שהחלה באווירה חיובית ומחויכת הסתיימה בטונים צורמים והטחת האשמות קשות. בדיווח שנחשף אתמול (שבת) ב'ישראל היום' עולה כי פרק זמן קצר לאחר שהחלה הפגישה בין נציגי המשלחת המצרית לבין צמרת ארגון החמאס במטרה להביא להסכם רגיעה ארוך-טווח בין ישראל לחמאס – החלו שיגורי הטילים לעבר גוש דן. בעקבות כך, רתחו חברי המשלחת המצרית מזעם, תוך שהם מצהירים באוזניהם של הנהגת חמאס כי הם לא מתכוונים לגבות אותם במקרה שישראל תנחית עליהם את נחת זרועה.

"האווירה בתחילת הפגישה הייתה מאוד מחויכת ורגועה. זמן קצר לפני המפגש, שבנו מישראל עם תשובות. הערכנו כי חמאס יקבל אותן ויאפשר להוציא לפועל רגיעה יציבה וארוכה יותר", סיפר הבכיר, "דקות אחר כך נכנס לחדר אחד העוזרים של חברי המשלחת המצרית עם פנים מודאגות והגיש לראשי המשלחת את הטלפון הסלולרי שלו. החיוכים התחלפו מייד בפנים חמורות סבר, ובכירי המשלחת פנו אל סנוואר והטיחו בו בזעם: 'עד לאן אתם חושבים שתגיעו עם המשחק הכפול שלכם? אנחנו יושבים כאן כדי לסגור את פרטי הרגיעה מול ישראל ומאחורי גבנו אתה מאשר לאנשיך לשגר טילים אל עבר תל אביב?"

ואם לא די בכך, המצרים אף הצהירו כי "אם ישראל תחליט לצאת למבצע צבאי נרחב בעזה, אנחנו הפעם לא נעשה דבר כדי לבלום את המתקפה הישראלית. גם אם יחליטו הישראלים למוטט את השליטה שלכם בעזה באמצעות סיכולים ממוקדים של כל אחד ואחד מכם במקביל לכיבוש הרצועה, מצרים ובעלות בריתה באזור לא ינקפו אצבע לעצירת התגובה הישראלית", כך נציגי המשלחת המצרית.

לדברי הגורם הבכיר, ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, ומנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סנוואר, היו מופתעים מהשיגור באותה רמת הפתעה של המצרים. סנוואר טען בתוקף כי "חמאס אינו עומד מאחורי השיגור", כשהוא מבקש מחברי המשלחת המצרית לעדכן את הצמרת הישראלית כי חמאס לא ביצע את הירי. עם זאת, פנייתו של סנוואר לא שכנעה את המצרים והם המשיכו להטיח בו: "אתה משקר! דם תושבי עזה שייפגעו מתגובת ישראל יהיה על ידיכם! אתם תביאו במו ידיכם לחורבנה של רצועת עזה ומיטוט משטרכם, ומה שחמור מאוד הוא שהימרתם על ביטחוננו האישי כאשר בזמן שהותנו בעזה ביצעתם שיגור טילים לתל אביב!"

אך סנוואר התעקש והמשיך בשלו: "לא אבקש מכם לסכן את חייכם ולהישאר בעזה, אולם בטרם תעזבו נבקש כי תיצרו קשר עם עמיתיכם הישראלים ותבהירו להם כי השיגור לא היה מכוון ובטח שלא מתוכנן, וכי פני חמאס אינם להסלמה אלא להשלמת הקצוות האחרונים של הבנות הרגיעה".

לדברי הבכיר במשלחת, "זמן קצר לאחר שיצאנו מהרצועה, סנוואר יצר קשר עם ראשי המשלחת ומסר להם כי פעילי חמאס שביצעו עבודות תחזוקה סמוך למערכת השיגור לגוש דן שהוצבה במערב עזה כהכנה לעימות עתידי מול ישראל, הם שביצעו כנראה בשוגג פעולה שגרמה לירי הטילים. לדבריו, חמאס עצר פעיל אחד והבטיח לעצור נוספים ולמצות עימם את הדין".

על רקע זו יכלו נציגי המשלחת המצרית לדרוש מחמאס לבטל את הפגנות השיבה שתוכננו ליום שישי – דרישה שנענתה במלואה.

תגיות:חמאסרצועת עזהמצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה