חדשות בעולם

הטבח בניו זילנד: בקהילה היהודית מתגברים החששות

הרצח ההמוני במסגד בניו זילנד מגביר את חששותיה של הקהילה היהודית: "הילדים שלי עכשיו מתחילים לפחד וזה לא טוב, כי עד עכשיו הם לא הבינו בכלל מה זה אומר"

הפגנה באיסטנבול שלשום במחאה על הטבח בניו זילנד (צילום: שאטרסטוק)הפגנה באיסטנבול שלשום במחאה על הטבח בניו זילנד (צילום: שאטרסטוק)
אא

כ-50 בני אדם נרצחו שלשום (שישי) בטבח הנורא שהתרחש במסגד בעיר קרייסטצ'רץ' שבניו זילנד. בעקבות הפיגוע, התראיינה אתמול תושבת המקום, יסמין סלרס, ל'חדשות 13' וסיפרה על האירוע והתחושות בקרב הקהילה היהודית המקומית.

"הייתי בעבודה והבת הצעירה בת ה-11 הייתה בבית הספר", סיפרה סלרס. "מישהו בעבודה סיפר שהיו יריות במסגד, וישר כולם קפצו לחדשות. כעבור 10 דקות הודיעו לנו שכל בתי הספר סגורים. עושים תרגילים לקראת אירועים כאלה מדי פעם, אבל זה אף פעם לא היה אמיתי כל כך. בתי הספר היו בעוצר, הילדים היו בכיתה שלהם ולא שמעו על מה שקרה, אסרו עליהם להיות עם טלפונים ניידים כדי שלא ידעו מה קרה, ולא שחררו אותם כמה שעות".

בהתייחס לתחושות שהותיר האירוע בקרב אזרחי ניו זילנד, סלרס מספרת: "ניו זילנד זו מדינה שמחשיבה עצמה מאוד פתוחה אבל האמת שהיא די סגורה. כשאני הגעתי לכאן לפני יותר מ-20 שנה הם היו מאוד סגורים, הם לא אוהבים זרים ולא אוהבים שינוי. לפחות בהתחלה היו שומעים הרבה דברים כמו ניאו-נאצים, אבל לאחרונה זה מאוד השתפר". סלרס אף טוענת כי "האירוע בא בהחלט בהפתעה".

בתקשורת המקומית והעולמית דווח כי הרוצח פעל לבדו תוך שהוא מתעד עצמו ברשתות החברתיות. בדבריה שוללת סלרס קביעה זו וקובעת כי "הדיווחים לפיהם הרוצח נסע ממסגד אחד למסגד אחר לא הגיוניים, ואני חושבת שאלה היו כמה אנשים". היא ציינה כי "כרגע יודעים על הרוצח שהוא מאוסטרליה ושהוא פרסם בפייסבוק לפני כמה ימים תמונות של כל הקרובים שלו. פורסם גם שידעו מה הוא הולך לעשות. שמעתי בחדשות שמישהי שמעה שמישהו סיפר את זה למשטרה, וכנראה פשוט לא לקחו את זה ברצינות".

לשאלת המראיינת האם כעת היא חוששת, סלרס משיבה כי היא "תמיד פוחדת". לדבריה, "אני מישראל, גידלו אותנו לפחד. הילדים שלי עכשיו מתחילים לפחד וזה לא טוב, כי עד עכשיו הם לא הבינו בכלל מה זה אומר". בהתייחס לקהילה המוסלמית שהותקפה, תושבת המקום טוענת כי "הקהילה המוסלמית כאן בשוק - ובצדק. זו קהילה מאוד שקטה וטובה, שאף פעם לא עשתה שום דבר לאף אחד, ואיש לא ציפה לזה".

בהתייחס לגורל עתידה של הקהילה היהודית במקום, סלרס אומרת: "תמיד חוששים שאנחנו היהודים הבאים בתור. אנחנו צריכים לחשוב על פורים בשבוע הבא ומה נעשה". כאמור, בעקבות החשש לביטחון היהודים במדינה הוכרז כי בתי הכנסת יהיו סגורים בשבתות.

כזכור, בטבח שארע ביום שישי לפנות בוקר בעיר קרייסטצ'רץ' במדינה, נהרגו כ-50 בני אדם ולפחות 20 נפצעו בדרגות פציעה שונות.  הרוצח, אוסטרלי בן 28 בשם ברנטון טרנט, נעצר בחיים בידי המשטרה. אתו נעצרו 3 חשודים נוספים – שני גברים ואישה. צפוי כי כולם יואשמו ברצח.

הרוצח ציין כי את השראתו הוא שאב מאנדרס ברינג בריוויק, פעיל ימין נורווגי שהורשע בביצוע מתקפת הדמים ביולי 2011. במהלך מתקפה זו, מצאו את מותם 77 בני אדם.

תגיות:יהודיםמוסלמיםטבחניו זילנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה