פורים

הברכה של הרב זמיר כהן שהתקיימה בעיצומו של יום הפורים

כמה גדול וחשוב הוא יום הפורים, שהתפילות בו עולות ישירות לכסא הכבוד. ואיזו ברכה שברך הרב זמיר כהן התקבלה כבר באופן מידי?

  • י' אדר ב' התשע"ט
אא

כמה שמחה וכמה התרגשות ישנן באוויר בעת שבת "זכור", טרם יום הפורים הגדול והנורא, אשר הוא מתנה גדולה ועצומה של שמחה שקבלנו מאת ה' יתברך, ומעלתו ועוצמתו גדולה מיום הכיפורים, שביום הכיפורים אנו אומרים "אתה נותן יד לפושעים", אך בפורים גדולה התפילה והישועה עוד יותר, לפי שאז "כל הפושט יד – נותנים לו", בלי לבדוק מיהו ומהו.

פעם, בסעודת פורים, פנה האדמו"ר מגור זצ"ל, בעל "חידושי הרי"ם", אל חסידיו ואמר להם: "פורים הוא עת רצון, וכל מי שרוצה לבקש משהו – יכול לבקש, שהרי כתוב במגילה: 'לעשות כרצון איש ואיש', ואומרים חז"ל שבפורים, 'כל הפושט יד – נותנים לו'".

וכך כתב בספר הקדוש "קב הישר" לצדיק הקדוש ר' צבי הירש קידנובר זצ"ל: "וכל מי שצריך רחמים על איזה דבר שהוא צריך להתפלל, יקח פנאי לעצמו ביום התענית אסתר ויאמר תחילה מזמור כ"ב בתהילים "למנצח על איילת השחר" (דאסתר היתה נקראת "איילת השחר"), ואחר כך ישפוך שיחו לפני ה' ולבקש בקשתו, ויזכיר זכות מרדכי ואסתר אשר בזכותם יעתר לו הקב"ה ויפתח לו שערי רחמים ותקובל תפילתו ברצון".

לפנינו מעשה מרתק ומופלא, אותו מספר אברך ירא ה' (ע.א) מכולל "פתח הדביר" בבני ברק, וכך הם פרטי המעשה: "היה זה ביום פורים הקדוש בשנת ה'תשע"ו, לפני שלוש שנים. חגגתי את יום הפורים בבית הורי בביתר עילית, ומכיוון שבכל שנות בחרותי למדתי בישיבת "היכל מאיר" של הרה"ג הרב זמיר כהן בביתר עילית, עשיתי את דרכי ביום הקדוש אל ביתו של מורי ורבי הרב הגאון הרב זמיר כהן שליט"א, המתגורר בעיר, על מנת לקבל ברכה וישועה ביום קדוש שכזה.

"מאז שהתחתנתי וסיימתי את הלימודים בישיבה עברו כבר כמה שנים, אך לעולם איני מפסיד את הזכות להסתופף בצילו של הרב זמיר כהן ביום קדוש זה על מנת להתברך מפי ראש הישיבה שלי לשעבר.

"בכל השנה, ובפרט ביום קדוש זה התפללתי לה' מעומק לבי שיזכה אותי ואת רעייתי בבן זכר, לו אנו מחכים כבר זמן ממושך, וכן גם בקשתי מכל אדם שיברך אותי ביום זה שאזכה לבן זכר, שכל 'כל הפושט יד נותנים לו' ביום הפורים.

"והנה, הגעתי אל ביתו של מורי ורבי הרב זמיר כהן שליט"א. הבית היה מלא ברבנים, תלמידים של הרב מההווה ומהעבר ומבני משפחה רבים שנכחו במקום.

"היה זה מחזה מדהים לראות את הרב זמיר מבושם וטוב לב יותר מהרגלו, שכן בכל השנה כולנו מכירים את דמותו של הרב זמיר השקולה והרגועה, והנה ביום זה רואים את הרב זמיר מקיים את ציווי חז"ל להתבשם, ונראה הוא לעין כל כשמח ביותר ומאושר עד למאוד.

"עמדתי בתור לרב, ואז כשהגיע תורי נישקתי את ידו של הרב שהאיר לי פנים וזכר אותי בתור תלמידו מהעבר, ופניתי אליו בבקשה ואמרתי: 'כבוד הרב, אנא, מאז שהתחתנתי אין לי ילדים, יברך אותי בבקשה הרב ביום גדול זה שאזכה לבן זכר'. ואז אירע דבר מיוחד עד למאד, כמוהו לא היה מאז שהכרתי את הרב זמיר כנער צעיר. הרב זמיר הביט בי עמוקות וציווה עלי באופן חד משמעי: 'שב לידי בבקשה'. הייתי המום מהציווי, אך עשיתי כדברי הרב. ליד הרב ישבו רבנים גדולים וחשובים, ואני הקטן התיישבתי ביניהם.

"ואז פנה אלי הרב זמיר ואמר לי באופן שאינו אופייני לו: 'זהו זה. נגמרו המשחקים. אני גוזר עליך שיהיו לך ילדים'. הרב זמיר פנה לתלמיד חכם שישב לצדו, ואמר: 'הנה יש פה תלמיד חכם גדול שיענה אמן שכך יהיה'. מובן שאותו תלמיד חכם ענה אמן והצטרף לברכתו של הרב.

"צמרמורת אחזה את כל גופי, שכן במשך ימות השנה, כשאני פוגש את מורי ורבי הרב זמיר ומבקש ממנו ברכה לזרע של קיימא, הרב עונה לי ברוגע ובשלווה: 'בעזרת ה'... אם ירצה ה''. והנה כעת, הרב זמיר אשר היה נתון בשמחה עצומה אמר: 'זהו זה. נגמרו המשחקים. אני גוזר עליך שתזכה לילדים'.

"יצאתי מהמקום מאושר וטוב לב וידעתי כי כבר נושעתי. רבותי, וכך היה.

"באותו החודש ממש זכינו להתבשר כי נפקדנו בבן זכר, שנולד לאחר תשעה חודשים בדיוק בריא ושלם, אחר זמן ממושך של ציפייה".

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

וכך הביא בספר "סגולת ישראל" מערכה פ': "קבלתי מגדול אחד ז"ל, כי סגולה גדולה להשכים ביום הפורים ולהרבות בתפילה לפני ה' יתברך על כל דבר: בני, חיי ומזוני, והן על שאר דברים ועל כל קרוביו. כי באותו יום עת רצון מאוד וכל העולמות המה בשמחה וברצון. ועל זה אמרו ז"ל: כל הפושט יד נותנין לו. וכן הוא מקובל מפי גדולי הצדיקים תלמידי הבעש"ט זיע"א".

ועוד הוסיף שם וכתב: "וכן מקובל מפי מרן מהרצ"ה מזידיטשוב זי"ע שכל השותה בפורים כאילו מתענה משבת לשבת, והשותה בפורים הוא סגולה להמתקת הדינים ונקרעים כל המסכים המבדילים. והוא בדוק ומנוסה".

כמה גדול וקדוש היום הנורא הזה, אשר מלבד השמחה הגדולה הפורצת בו, טומן הוא בתוכו עוצמות רוחניות כבירות, אשר התפילו בו עולות ישירות ללא עיכובים או מניעות.

וכבר אמרו חכמי הדור כי כל אדם יעשה בחכמה שלא לבזבז כל הלילה והיום רק בריקודים ובשמחה, אלא יקבע כמה שעות שישקיע בלימוד תורה ובתפילה.

הסיפור באדיבות העלון "טוב להודות לה'".

בואו לקחת חלק במצווה החשובה של מתנות לאביונים ביום הפורים. הרב זמיר כהן יהיה השליח שלכם למסירת תרומתכם למען האביונים, ובשיאו של היום יונחו כל השמות על שולחנם של מרן שר התורה הרב קנייבסקי והרב זמיר כהן. לתרומה טלפונית חייגו עכשיו 073-222-1212

תגיות:ברכהפוריםהרב זמיר כהןתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה