חדשות בארץ

שני טילי פאג’ר נורו לעבר גוש דן. דובר צה"ל: לא בוצע יירוט

הערב נורו שני טילי פאג'ר מעזה ישראל. דובר צה"ל אישר את הדברים ומסר כי לא בוצע יירוט. הערכה: הג'יהאד האסלאמי אחראי לכך. כעת: ראש הממשלה נתניהו מקיים התייעצויות ביטחוניות בקריה

אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

לראשונה מאז 2015, הערב (חמישי) נורו שני טילי פאג'ר לעבר גוש דן. דובר צה"ל מוסר כי מערכת כיפת ברזל לא הופעלה ולא נמסרו כל הנחיות מיוחדות. נכון לשעה זו אין נפגעים בנפש ולא נגרם נזק. על פי מקורות פלסטיניים, חיל האוויר של צה"ל תוקף כעת ברצועת עזה מספר יעדים של חמאס.

בראיון לחדשות 13 אמר דובר צה"ל, רונן מנליס, כי לא היה מודיעין מוקדם על כך שיבוצע ירי טילים: "בשלב זה אנחנו בשני מאמצים, להבין מי ביצע את הירי, כי אנחנו עוד לא יודעים להגיד, והיערכות במטכ"ל. לא היה לנו מידע מקדים לביצוע הירי הזה היום, ולמעשה הוא הפתיע אותנו".

בתוך כך, כוחות ההצלה העניקו טיפול רפואי לכ-6 נפגעי חרדה, בנוסף לנער שנחבל במהלך ריצתו למרחב המוגן בבני ברק.

מעיריות תל אביב וראשון לציון נמסר כי הן פותחות את המקלטים העירוניים. 

לפי הערכות, הארגון האחראי לכך הוא הגיהאד האסלאמי, אך הארגון מכחיש זאת. מקורות פלסטיניים דיווחו כי חמאס החל בפינוי כל המטות שלו לאור התגובה הישראלית הצפויה. ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, עורך כעת ישיבת חירום בקרייה בתל אביב, בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש המל"ל, ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון. המל"ל עידכן את חברי הקבינט המדיני-ביטחוני בנוגע להערכת המצב ברצועת עזה, עם זאת לשכת ראש הממשלה הנחתה את השרים שלא להתראיין על כך בכלי התקשורת. 

בפוסט שהעלה ברשתות החברתיות, כתב ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כי "חמאס מדכא את המחאות של בני עמו באלימות, וכעת יורה טילים לערי ישראל. מרתיח! זה מה שמונע מהעולם לעזור לאנשים בעזה! אנחנו תומכים בישראל בהגנתה על אזרחיה. תמיד!".

מוקדם יותר, אזעקות צבע אדום הופעלו במספר ערים בגוש דן, בהן תל אביב, בת ים, אזור, חולון, בני ברק, גבעתיים, חוות שלם, רמת גן ומקווה ישראל.

(עודכן: 23:24)

 

 

 

תגיות:עזהטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה