חדשות יהדות

ניצל בנס מהתרסקות המטוס, וחשף: "תרמתי כליה לפני שנה וחצי"

לפני שנה וחצי הציל ישראל מוזסון חייו של יהודי שנזקק לכליה. בשבוע שעבר ניצלו חייו של מוזסון עצמו. כל המרחם על הבריות – מרחמים עליו מן השמים

  • ז' אדר ב' התשע"ט
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ישראל מוזסון, איש עסקים ישראלי, ניצל ברגע האחרון מהשתתפות במטוס שהתרסק. הוא היה אמור לשהות על טיסת אתיופיאן איירליינס שעשתה את דרכה מאדיס-אבבה לניירובי. המטוס, למרבה הכאב, התרסק, וכל 150 הנוסעים ואנשי הצוות נספו. ביניהם שני ישראליים.

בראיון לרדיו 'גלי ישראל', ציין מוזסון כי הוא היה אמור להיות על טיסת המוות, אך ברגע האחרון, בשל עיכובים עסקיים, החליט לבטל את השתתפותו בטיסה ולטוס מספר ימים לאחר מכן. במהלך הראיון נשאל מוזסון איזו מצווה מיוחדת הוא עשה בעבר שזכה להינצל מטיסת המוות הטרגדית, בה נהרגו שני ישראלים.

מוזסון הסתייג וציין: "תשמע, אני לא מבין בחשבונות שמיים", כיוון שאין אדם יכול להבין את דרכי ה'. עם זאת, הוא הוסיף כל לפני שנה וחצי זכה לתרום כליה לאדם שהוא כלל לא מכיר, "בעבר תרמתי כליה לאדם שאיני מכיר, והצלתי את חייו".

המראיין התרגש ביותר להיווכח בקיום מאמר חז"ל: "כל המרחם על הבריות – מרחמים עליו מן השמים". הסיפור שותף ברשתות החברתיות, וגל של תגובות מרגשות הציפו את הרשת.

"מרגש בטירוף. הצלת חיים קיבלת חיים. חד משמעית. שהשם ייתן לך חיים ארוכים ובריאים", כתבה אחת המגיבות. מגיב אחר כתב: "בתור בן לאבא שזקוק לכליה ומסתבר שאף אחד מהאחים שלי לא יכול לתרום לו אחת - אני מבין כמה עוצמה יש במצווה הזאת. מידה כנגד מידה לא בטלה מן העולם. אשריו בענק!"; "גמול הוגן מבורא עולם, חיים תמורת חיים. יש ניסים", כתב אחד הגולשים, ואחרת ציינה: "נס אלוקי גלוי! טעטא שלנו, אין, אבל אין עוד מלבדך!".

תגיות:התרסקותמטוסתרומת כליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה