חדשות בעולם

נשיא ארצות הברית: "יש אנטישמיות במפלגה הדמוקרטית"

לאחר שמוקדם יותר הוא כינה את המפלגה הדמוקרטית "אנטי ישראלית", מתקפתו של הנשיא טראמפ עולה מדרגה כשאתמול הוא הטיח בדמוקרטים כי לא אכפת להם מישראל

טראמפ (קרדיט: שאטרסטוק)טראמפ (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כתב אתמול (שלישי) ברשתות החברתיות כי יש אנטישמיות במפלגה הדמוקרטית. בדבריו, הנשיא טען כי יהדות ארצות הברית עוזבת את המפלגה הדמוקרטית. לטענתו, "יהודי ארה"ב נוטשים את המפלגה הדמוקרטית. אנחנו רואים איך המדיניות האנטי-ישראלית שהחלה בתקופת ממשל אובמה, הולכת וגוברת, וזה רק נעשה גרוע יותר ויותר. יש אנטישמיות במפלגה הדמוקרטית, כי לדמוקרטים לא אכפת מישראל ומהיהודים".

הפוסט שהעלה טראמפ, נכתב במקור על ידי פעילת הארגון "Jexodus", אליזבת' פיפקו, ידוענית יהודייה-אמריקנית ותומכת ידועה של ישראל. פיפקו, אשר אף עבדה בקמפיין שלו בבחירות לנשיאות ב-2016, היא פעילה בארגון הפונה ל"צעירים יהודיים מדור ה-Y אשר נמאס להם לחיות במקום של שיעבוד לפוליטיקה של השמאל".

בתגובה לפוסט שהופץ על ידי הנשיא טראמפ, מסרו מהארגון כי הם "דוחים את הצביעות, האנטי-אמריקנית והאנטישמית של השמאל הקיצוני העולה. הפרוגרסיביים, הדמוקרטים, ועוד הרבה ארגונים יהודיים ותיקים, לוקחים את תמיכתנו כמובנת מאליה. הרי אנחנו יהודים, ויהודים מצביעים לדמוקרטים. עד היום".

עוד הוסבר בארגון: "אנו נחושים ולא מפחדים לדבר בשם עצמנו. כלוחמים ותיקים במלחמות למען ישראל בקמפוסים, אנו יודעים שהפרוגרסיביות היא איום ליהודים. היו לנו מושבים בשורה הראשונה בה ראינו אנטישמים מסתתרים מאחורי החבל הדק של האנטי-ציונות. אנו יודעים שתנועת ה-BDS נושאת שנאה עמוקה לא רק לישראל, אלא ליהודים".

כזכור, זו המתקפה השנייה בתוך שבוע בלבד, של הנשיא על המפלגה הדמוקרטית. בשישי האחרון אמר טראמפ במהלך כנס בפלורידה כי המפלגה הדמוקרטית היא "אנטי-ישראלית" ו"אנטי יהודית", כשהנשיא אף מביע תמיהה מדוע הקהילה היהודית ממשיכה לתמוך בה בהמוניה.

דבריו של הנשיא באים על רקע העובדה כי היהודים האמריקנים הם הגרעין החזק של המפלגה הדמוקרטית. על פי הנתונים, בחמש מערכות הבחירות האחרונות, המועמדים הדמוקרטים זכו ל-65% עד 75% מהאלקטורט היהודי. בבחירות ב-2016, 71% מהקהילה היהודית הצביעו ופעלו למען המועמדת הדמוקרטית, הילארי קלינטון, בעוד שרק 24% הצביעו עבור דונלד טראמפ.

תגיות:דונלד טראמפהמפלגה הדמוקרטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה