חדשות בארץ

נתניהו: גנץ נהג בחוסר שיקול דעת כשהשתתף באירוע זיכרון לזכר מחבלים

בישיבת סיעת הליכוד תדרך ראש הממשלה נתניהו את חברי הליכוד והדגיש בפניהם את המסרים לתקשורת, כשהוא מנחה אותם להדגיש את השתתפותו של יו"ר כחול לבן בטקס זיכרון לזכר קורבנות צוק איתן, שכללו 1000 מחבלים. ח"כ מיקי זוהר לנתניהו: הפסק בקמפיין השלילי נגד גנץ-לפיד

ישיבת סיעת הליכוד, שלשום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ישיבת סיעת הליכוד, שלשום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה ביום שני, תדרך בנימין נתניהו, יו"ר הליכוד, את בכירי סיעתו כיצד לתקוף את רשימת כחול לבן, כשבראש ובראשונה הוא הפנה את החיצים לעברו של יו"ר הרשימה, בני גנץ. כך נחשף היום (רביעי) בהקלטות שהגיעו לכאן ב'.

בהקלטות נשמע ראש הממשלה מנחה את חברי הסיעה לשים דגש על העובדה שגנץ השתתף בטקס זיכרון לזכר חללי מלחמת צוק איתן, אז כיהן גנץ כרמטכ"ל. לדברי נתניהו: "גנץ היה בקונצרט זיכרון לזכר הקורבנות הישראלים והפלסטינים של צוק איתן. הוא ישב שם. הקורבנות הפלסטינים כללו 1,000 מחבלים ועוד 1,000 פלסטינים שהשתמשו בהם כמגן אנושי. מישהו פה היה הולך לטקס הזה? אף אחד לא היה הולך". נתניהו אף הוסיף כי "זה חושף גם חוסר שיקול דעת וזה חושף עוד משהו - את העמדות האמיתיות שלו".

נתניהו הסביר בדיון כי הוא זיהה את שתי החוליות החלשות במפלגת כחול לבן ואשר יש צורך בהתמקדות בהן, כשהוא מתכוון לחברי הרשימה - לפיד וניסנקורן. על לפיד הוא אמר כי "עוד דבר שחשוב שאנשים יידעו זה שמצביעים ללפיד כראש ממשלה. צריך לחשוף את זה את לפיד הם מכירים. הם יודעים שהוא היה שר אוצר כושל. הוא לא קרוץ מהחומר הזה ולכן אנחנו רוצים להזכיר להם את זה. זה מאוד חשוב".

עם זאת, במהלך הישיבה פנה חבר הכנסת מיקי זוהר לראש הממשלה וביקש ממנו להפסיק בקמפיין השלילי שהוא מוביל נגד גנץ ולפיד. זוהר הסביר כי "צריך למקד את הקמפיין רק בעניין של ימין ושמאל. התקיפה האישית כלפי המועמדים האחרים, ובמיוחד החבר'ה של כחול לבן, לא מוסיפה לנו", אמר זוהר כשהוא אף מוסיף כי "הציבור קצת מאס בשיח הלא ממלכתי".

בהקלטה נשמע נתניהו מתייחס גם לבלוק הטכני שהוא הוביל במפלגות הימין: "עשינו את איחוד המפלגות כדי להבטיח נתח מספיק גדול, משהו שעובר את אחוז החסימה. בלי האיחוד הזה היינו מפסידים, הבחירות כבר היו מוכרעות". באשר למפלגות הימין שעלולות לא לעבור את אחוז החסימה, אמר נתניהו כי הוא עדיין לא החליט איך לטפל בהן. לדבריו, "אנחנו נחליט, נקבל החלטה מה לעשות עם מפלגות שנראה לנו שלא עוברות את אחוז החסימה". הוא הוסיף: "נראה לאן זה מתפתח, לא לגעת בזה. יש גם השפעה של המסרים שלנו שנראה מה הם עושים".

בתגובה להקלטות מסר יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "נתניהו יצר בור של 40 מיליארד שקל, אני סגרתי אותו. נתניהו הפסיד 600 מיליון שקל כל שנה כשניהל את החברות הממשלתיות, אני העברתי אותן לרווח של שני מיליארד שקל בשנה, נתניהו גרם לזה שיוקר המחיה בשיא והעגלה בסופר יקרה יותר מטוקיו, אנחנו נתקן את זה".

תגיות:בני גנץהליכודבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה