חדשות בארץ

נתניהו לארדואן: אתה האחרון שמסוגל להטיף לנו מוסר

לאחר תגובתו למגישה רותם סלע, המתקפות על ראש הממשלה נתניהו עולות מדרגה כשהיום נשיא טורקיה ארדואן כינה אותו רודן והאשים אותו בפשעי מלחמה

ארדואן (קרדיט: שאטרסטוק)ארדואן (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

סערת תגובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למגישה רותם סלע: אחרי שאמש (שלישי) ראש הממשלה כינה את נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, "דיקטטור", זאת בעקבות דבריו של דוברו אשר האשים את ממשלת נתניהו ב"גזענות" – היום הסערה עולה מדרגה כשארדואן עצמו הגיב לדברים.

כזכור, אתמול אמר דוברו של ארדואן, איברהים קאלין, כי "נתניהו אומר כי ישראל היא לא מדינת כל אזרחיה, אלא מדינת הלאום של היהודים בלבד. דבריו מהווים גזענות בוטה, ואני מגנה את האפליה הזו". דוברו הוסיף כי "1.6 מיליון ערבים חיים בישראל. האם מדינות המערב יגיבו, או ששוב הן ישתקו תחת הלחץ?". בתגובה לכך כתב אתמול נתניהו ברשתות החברתיות: "הדיקטטור הטורקי ארדואן תוקף את הדמוקרטיה הישראלית בזמן שעיתונאים טורקים ושופטים ממלאים את בתי הכלא שלו. איזו בדיחה!"

נתניהו הוסיף, "בישראל אין אזרחים סוג ב'. ישראל היא דמוקרטיה שבה כל הישראלים, כולל שני מיליון אזרחים ערבים, נהנים משוויון זכויות פרט. אבל ישראל היא גם המדינה היהודית האחת והיחידה, עם מגן דוד על הדגל שלה, התקווה כהמנון שלה, העברית כשפה הרשמית וחוק השבות שמעניק לכל היהודי את הזכות לחזור לארץ אבותיו".

אך היום, כאמור, זה עלה מדרגה כשהנשיא ארדואן עצמו התייחס לדברים בכנס בחירות באנקרה כשהוא אמר: "במקום למנוע דיכוי של מוסלמים, ראש ממשלת ישראל תוקף אותי במטרה לצבור כוח לקראת הבחירות הקרובות. לא נענה לדבריו ברשתות החברתיות". ארדואן גם הבהיר כי "טורקיה תמשיך במאמציה להגן על העם הפלסטיני ועל ירושלים". ארדואן המשיך ותקף את ראש הממשלה: "בוא לא ניתן לו ללמד אותנו שיעורים. היי נתניהו, אל תדאג, אתה רודן". ארדואן גם האשים את נתניהו בפשעי מלחמה.

בתגובה לכך, עלה גם נתניהו למתקפה חזיתית ואמר: "ארדואן הדיקטטור שמשליך עשרות אלפי מתנגדים פוליטיים לכלא, שמבצע רצח עם בכורדים וכובש את צפון קפריסין, מטיף לי, למדינת ישראל ולצה"ל, על דמוקרטיה ומוסר מלחמה. בדיחה". בהתייחס להצהרתו של ארדואן כי הוא ימשיך להגן על ירושלים, ראש הממשלה הוסיף כי "מוטב גם שלא יתעסק עם ירושלים בירתנו מזה 3,000 שנה. ארדואן רק יכול ללמוד מאתנו כיצד לכבד את כל הדתות ולשמור על זכויות האדם". בהמשך, ראש הממשלה כתב כי "ישראל היא המדינה היהודית היחידה שיש מגן דוד על דגלה. התקווה הוא ההמנון הלאומי שלה, עברית היא השפה הרשמית בה מדברים במדינה וחוק השבות מעניק לכל יהודי בתפוצות את האפשרות לשוב אליה".

אמש הצטרף למתקפה על נתניהו שר החוץ של איחוד האמירויות, אנואר גרגש, שכתב ברשתות החברתיות כי "דברי נתניהו מספקים הצדקות לקיצונים. הדרך לשלום מתערערת עוד יותר כתוצאה מהגישה המבישה הזו".

כזכור, הסערה פרצה לאחר שמוקדם יותר השבוע פרסמה מגישת הטלוויזיה רותם סלע פוסט המגנה את מסרי הליכוד בעניין הקמת גוש חוסם עם הערבים. סלע כתבה: "מתי מישהו בממשלה הזו ישדר לציבור שישראל היא מדינת כל אזרחיה, וכל בני האדם נולדו שווים? גם הערבים רחמנא ליצלן הם בני אדם".

בתגובה לכך העלה ראש הממשלה את תגובתו וכתב: "קראתי את מה שכתבת. קודם כל, תיקון חשוב – ישראל היא לא מדינת כל אזרחיה. לפי חוק יסוד הלאום שהעברנו, ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי - ושלו בלבד".

תגיות:רג'יפ טייפ ארדואן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה