חדשות בארץ

לפיד מונה למנהל הקמפיין של כחול לבן

לאחר החריקות בקמפיין וחילוקי הדעות הקשים בין חבריה, החליטו בכחול לבן כי יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הוא שינהיג את הקמפיין ואילו אנשי גנץ יידחקו לפינה

לפיד וגנץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)לפיד וגנץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

לאחר הפרסום בחדשות 13 על החריקות בקמפיין כחול לבן, אתמול (שלישי) פורסם ב'חברת החדשות' כי במפלגה החליטו לתת ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, להוביל את הקמפיין.

החלטה זו באה על רקע נסיגתה הדרמטית של מפלגת כחול לבן בסקרים האחרונים, שהצטיירה קודם לכן כמנצחת הגדולה בבחירות. נסיגה זו באה לאור ירידתם בפופולריות ואשר הובילה לנגיסות אלקטורליות מצד המפלגות שמוקדם יותר לא עברו את אחוז החסימה – 'זהות' של משה פייגלין ו'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן, שבסקרים האחרונים זכו לארבעה מנדטים.

ההחלטה באה לאחר פגישה לילית משותפת של רביעיית הנהגת כחול לבן, בני גנץ, בוגי יעלון, גבי אשכנזי ויאיר לפיד. בפגישה הוחלט כי לאור ניסיונו הרב של לפיד בהובלת קמפיינים מאז כניסתו לפוליטיקה ב-2013, אז זכה ל-19 מנדטים, הוא יוביל את הקמפיין.

החלטה זו צפויה לדחוק לפינה את אנשי צוותו של גנץ ב'חוסן לישראל' ולקדם את אנשי יש עתיד לקדמת הבמה, לאחר שכזכור בתחילת השבוע דווח כי אנשי יש עתיד קבלו בפני אנשי גנץ כי הקמפיין "לא חד ואינו אפקטיבי". בתגובה לכך השיבו אנשי גנץ כי "הקמפיין עבד מצוין עד שהגעתם".

יש לציין כי חרף הפרסומים על חילוקי הדעות בין הרשימות שהתמזגו וחרף הובלתו של לפיד את הקמפיין, מפלגת כחול לבן מתאמצת להציג חזית אחידה במסריה ובשלל הצגותיה לתקשורת. רביעיית ההנהגה נוהגת לצאת לסיורי בחירות ביחד, תוך שהם שמים דגש על דבר היותו של ראש הממשלה נתניהו נתון לכתב אישום בכפוף לשימוע, ועל כוונתו למנות את אנשי 'עוצמה יהודית' לחברים מרכזיים בממשלה.

מאידך, קמפיין הליכוד מתמקד בכך שיו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, משובץ במקום 5 ומרכזי ברשימת כחול לבן, כשהוא מאשים אותו במדיניות כלכלית מסוכנת. עוד האשימו בליכוד כי ניסנקורן אחראי למשבר המתמשך ברכבת ישראל וכי הוא יצר את השביתות האחרונות. בתגובה, ניסנקורן הכחיש זאת ואף טען כי האשם לכך הוא נתניהו שפעל להשקה מהירה ובלתי מתוכננת של הקו המהיר לירושלים.

תגיות:יאיר לפידבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה