חדשות בארץ

משרד החקלאות: לחקלאי עוטף עזה יינתן פיצוי על קציר מוקדם

לבקשת חקלאי העוטף הסמוכים לגדר המערכת, פרסם משרד החקלאות נוהל תמיכה שיפצה אותם על קצירה מוקדמת של התבואה טרם זמנה, וזאת על מנת למנוע את שריפתה על ידי טרור הבלונים הפלסטיני

שריפה בעוטף עזה, מאי 2018 (צילום: משה שי, פלאש 90)שריפה בעוטף עזה, מאי 2018 (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

מערכת הביטחון לא מצאה עדיין את התשובה המיטבית כיצד להתמודד עם טרור בלוני התבערה והנפץ שהפלסטינים ממשיכים לשגר מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. במשרד החקלאות, לעומת זאת, מצאו דרך למזער את הנזקים שעלולים להיגרם לחקלאי הסביבה בקיץ הקרוב, אם הפלסטינים יחדשו את טרור התבערה במלוא עוזו, כפי שעשו בקיץ שעבר.

ממסמך רשמי שהוציא המשרד אתמול (שלישי) עולה כי הוא החליט לאשר "נוהל תמיכה בקציר מוקדם של תבואות קיץ 2019 לשחת ותחמיץ בעוטף עזה". הנוהל יספק תמריץ כלכלי לחקלאים הסמוכים לגדר המערכת, שיעודד אותם לקצור את התבואה טרם זמנה, וזאת על מנת למנוע את שריפתה האפשרית בחודשים הבאים.

למעשה, מדובר ביוזמה שהוצעה כבר בקיץ שעבר על ידי חקלאי עוטף עזה וראשי הרשויות בגזרה. הבקשה הרשמית הוגשה למשרדי הממשלה הנוגעים בדבר לפני כחודשיים ואושרה בימים האחרונים.

בראשית המסמך של משרד החקלאות נאמר: "במטרה להתמודד עם תופעת השריפות בשדות תבואות קיץ (חיטה ושעורה) הסמוכים לגדר המערכת עם רצועת עזה בטווח של 0-7 ק"מ, אשר נגרמות כתוצאה משיגור עפיפוני תבערה ובלוני נפץ לעבר השטחים החקלאיים הנ"ל, החליט משרד החקלאות לתמרץ את החקלאים ששטחיהם סמוכים לגדר המערכת, לביצוע קציר מוקדם של חיטה ושעורה לתחמיץ ולשחת".

על פי ההצעה, החקלאים יקבלו 50 שקלים לכל דונם שייקצר בין ה- 12 במרץ ל- 1 במאי. "מרבית החיטה והשעורה ייקצרו ירוקים או חצי ירוקים, דהייינו טרם התייבשותם, כל זאת על מנת להימנע משריפתם כליל". התבואה שתיקצר לפני הבשלתה המלאה תשמש כמזון לבהמות.

יצוין, כי המחיר שקבע משרד החקלאות נמוך בהרבה מהבקשה שהגישו החקלאים לקבל פיצוי של 300 שקלים לכל דונם שייקצר לפני הזמן.

על פי המידע שבידי משרד החקלאות, היקפם של השטחים לגביהם תקפה ההצעה מסתכם בכ- 112 אלף דונם. לצורך המיזם הקצה המשרד 4 מיליון שקלים, אם כי צוין כי "במידה שתקציב זה ישתנה (יגדל או יופחת), ועדת התמיכות תהיה רשאית להגדיל או להקטין את היקף התמיכה בשיעור זהה לכל הזכאים או בהתאם לכלל שוויוני וענייני אחר שתקבע".

עוד מצוין במסמך, כי נוהל התמיכה יפורסם באתר משרד החקלאות, ובנוסף יועבר "לגורמים הרלוונטיים, דוגמת חקלאים, ועדות חקלאיות, מועצות אזוריות וארגוני חקלאים באזור עוטף עזה, על מנת לוודא שכלל ציבור החקלאים הרלוונטי יקבל הודעה על קיומו של נוהל זה לצורך מימוש זכאותו להגשת בקשה לתמיכה".

תגיות:עוטף עזהמשרד החקלאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה