חדשות בארץ

דיווח: צה"ל עצר את בכיר חמאס מוחמד אבו טיר

חבר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס נעצר בביתו שבאזור רמאללה. אבו טיר - אורח של קבע בבתי הכלא בישראל בשנים האחרונות - שוחרר ממעצרו האחרון במאי 2017

אבו טיר, תמונת ארכיון (צילום: עיסאם רימאווי, פלאש 90)אבו טיר, תמונת ארכיון (צילום: עיסאם רימאווי, פלאש 90)
אא

מקורות פלסטיניים מדווחים כי כוחות צה"ל עצרו לפנות בוקר (רביעי) באזור רמאללה את בכיר חמאס, מוחמד אבו טיר.

אבו טיר, חבר בפרלמנט הפלסטיני ברמאללה, הינו אורח של קבע בשנים האחרונות בבתי הכלא בישראל. הוא נעצר ביוני 2006, יחד עם עשרות אנשי חמאס נוספים, במהלך מבצע "גשמי קיץ" שנערך לאחר חטיפתו של גלעד שליט על ידי החמאס. הוא שוחרר מהכלא כעבור 4 שנים. אבו טיר התגורר בעבר במזרח ירושלים, אך בשל שלילת מעמד תושב הקבע שלו, הוא קיבל צו הרחקה מהעיר ועבר להתגורר מדרום לאל-בירה. מעצרו האחרון בשרשרת מעצרים היה בתחילת 2016, והוא שוחרר ממנו בסוף מאי 2017.

מצה"ל נמסר כי במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל ביהודה, שומרון והבקעה 29 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות. החשודים הועברו לחקירה.

כזכור, לפני שבועיים עצרו כוחות הביטחון את זכריא זביידי, מי שעמד בראש הזרוע הצבאית של הפת"ח, "גדודי חללי אל-אקסא", באזור ג'נין. יחד עם זביידי נעצר גם טארק ברגות, עורך דין המתגורר במזרח ירושלים ומחזיק בתעודת זהות כחולה. בהודעת השב"כ נאמר כי השניים נעצרו "על רקע מעורבותם בפעילות טרור חמורה ועדכנית".

ובתוך כך, בפעילות שערכו חיילי צה"ל ובלשי משטרת ישראל למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים בעיר חברון, נתפסו רובה מסוג קרל גוסטב, אקדח ואמצעי תחמושת רבים נוספים. הנשקים והתחמושת הוחרמו, חשוד בגיר תושב המקום נעצר לחקירה.

בנוסף, במהלך סריקות של לוחמי צה"ל בכפר צוריף שבמרחב החטיבה המרחבית "עציון", תפסו הלוחמים כספי טרור בשווי עשרות אלפי שקלים. פעילות זו מתקיימת כחלק מהמערכה כנגד כספים המשמשים לטרור.

תגיות:צה"למעצריםטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה