חדשות בארץ

נחשפה חוליית טרור במחנה הפליטים קלנדיה

חברי החוליה ביצעו במהלך החודשים האחרונים פיגועים שונים של יידוי מטענים ובקבוקי תבערה, שכוונו כנגד מעבר קלנדיה וכוחות הביטחון הנמצאים בו

מעבר קלנדיה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מעבר קלנדיה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

המשטרה התירה היום (רביעי) לפרסום, כי בפעילות משמר הגבול בגזרת עוטף ירושלים נחשפה בחודשיים האחרונים תשתית טרור של 7 פעילים ממחנה הפליטים קלנדיה, שיידו מטעני חבלה ובקבוקי תבערה לעבר מעבר קלנדיה.

מחקירה שנוהלה על ידי חוקרי מג"ב עוטף ירושלים, בעקבות אירועים רבים של יידוי מטענים ובקבוקי תבערה לעבר המעבר, התברר כי בראש התארגנות הטרור עמד מוסטפא ח'אלד שחאדה כסבה, יליד 2000, תושב מחנה הפליטים, שהחל מחודש מרץ 2018 עסק במכירת אמצעי לחימה, שבין היתר שימשו לביצוע פיגוע לעבר יישוב ישראלי. כסבה סיפק את המטענים ובקבוקי התבערה לחוליית טרור שמנתה 6 פעילים, חולייה אותה הפעיל ולעיתים אף היה לוקח חלק פעיל בפעילותה.

עם התקדמות החקירה, הבשילו התנאים ליציאתם לפעולה של כוחות מיוחדים של מג"ב, ביניהם לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב ירושלים. הפעולה נועדה לתפוס "על חם" את פעילי הטרור. בפעילות לילית שנערכה ב- 25 בדצמבר 2018 במרחב מעבר קלנדיה, זיהו הכוחות 4 פעילי טרור שיידו מטענים לעבר המעבר. כוחות המסתערבים הצליחו לעצור שניים מתוך המחבלים – אחמד מוחמד חוסני אמטיר (בן 18) וקטין בן 17, תושבי מחנה הפליטים קלנדיה, שהועברו לחקירה במג"ב.

ממצאי חקירתם של השניים הובילו לפעילות נוספת של כוחות מיוחדים של מג"ב בשיתוף עם כוחות צה"ל, שנערכה ב- 7 בינואר, הפעם בתוך מחנה הפליטים קלנדיה. במהלך הפעילות נעצרו 3 פעילי טרור נוספים – מוחמד נאסר האדי אבו גוילה (בן 18) וחשוד נוסף, שהשתתפו ביידוי המטענים ובקבוקי התבערה. עמם נעצר גם ראש החוליה, מוסטפא ח'אלד שחאדה כסבה, שכאמור הפעיל אותה וסיפק לה את אמצעי הלחימה.

מחקירתו של מחמד אבו גוילה במג"ב עלה שכוונת פעילי הטרור הייתה לשרוף את המעבר ולפגוע בכוחות הביטחון הפועלים בו. עוד התבררה בחקירתו זהותם של 2 פעילים נוספים בחוליה, קטינים בגילאי 16-15, אף הם תושבי מחנה הפליטים. הם נעצרו ב- 16 בינואר בפעילות של לוחמי מג"ב במחנה.

נגד 6 חברי תשתית הטרור הוגשו בשבועות האחרונים כתבי אישום חמורים בבית המשפט הצבאי בעופר בגין ביצוע מעשה טרור, שימוש בחומרי נפץ ועבירות ביטחון שונות. החשוד השביעי הועבר להמשך חקירת גורמי הביטחון.

מכתבי האישום עולים מספר רב של מקרים בהם חברי החוליה ביצעו פעולות טרור לעבר המעבר – החל מזריקת מטעני צינור, בקבוקי תבערה, ירי זיקוקים, החזקת נשק מסוג M-16, ייצור מטענים ועוד.

תגיות:מג"בטרורקלנדיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה