חדשות בארץ

שקד: נתניהו בלם את חוק ההתנתקות

יו"ר הימין החדש אמרה כי בקדנציה הבאה תפעל מפלגתה לביטול חוק ההתנתקות. שקד האשימה את ראש הממשלה בטרפוד החוק בכל מהלך הקדנציה האחרונה

היישוב כדים לפני ההתנתקות, 2005 (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)היישוב כדים לפני ההתנתקות, 2005 (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

שרת המשפטים ויו"ר מפלגת הימין החדש, איילת שקד, הבהירה לאחרונה כי במהלך הקדנציה הבאה מפלגתה תפעל לביטולו של חוק ההתנתקות שהביא לגירושם של מאות משפחות בצפון השומרון ב-2005.

בסרטון שפורסם היום (שלישי) בערוץ 7, נשמעת השרה שקד אומרת כי בקדנציה האחרונה ניסו היא וחברת הכנסת שולי מועלם לקדם חוק שיביא לביטולו של חוק ההתנתקות, אולם המהלך לא צלח. לדבריה, המהלך טורפד בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעצר זאת בשל "סיבות מדיניות".

כאמור, דבריה של שקד כלפי חוק ההתנתקות מתייחסים ליישובים שבצפון השומרון: גנים, כדים, חומש ושא-נור. יישובים אלו פונו במהלך תכנית ההתנתקות ב-2005, אך בעוד היישובים ששכנו בגוש קטיף ובתוחמת הצפונית הועברו לשליטה פלסטינית מליאה, היישובים בצפון השומרון נשארו בשליטה ביטחונית מלאה של צה"ל.

במהלך השבועות האחרונים יצאו המשפחות שהתגוררו במקום למאבק לביטול חוק ההתנתקות, כשבשיאו הם הצליחו אף להביא מספר פוליטיקאים להצהיר על פעולות למען ביטול החוק.

ראש מועצת השומרון, יוסי דגן, שנמנה על המשפחות המגורשות, אמר כי צפון השומרון שוכן בתוך חבל ארץ ישראלי, כשהוא מוסיף כי אי-ביטול החוק הינו עוול למתיישבים. לאחר הצהרתה של שקד אמר דגן: "אני שמח שיש כבר חברי כנסת מיועדים שהצהירו כי יפעלו לטובת העניין, הם ייבחנו במעשיהם לאחר הבחירות".

במהלך המאבק, כתבה מועלם ברשתות החברתיות כי "‏חוק ההתנתקות מצפון השומרון חייב להתבטל". מועלם הוסיפה כי "במשך שנה הצעת חוק שלי לביטול ההתנתקות מצפון השומרון נבלמה פעם אחר פעם על ידי לשכת ראש הממשלה. לאחר שמיצו את כל התירוצים הודו ואמרו - ראש הממשלה - נתניהו, לא רוצה".

כזכור, בשנת 2015 הוגשה הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות המבקשת להחזיר את חופש התנועה לאזרחים ישראלים בצפון השומרון. אך חרף העובדה כי הממשלה האחרונה הינה ממשלת ימין, ועדת השרים לחקיקה דחתה אותה על הסף 12 פעמים וכך ההצעה לא עלתה לדיון כלל.

תגיות:איילת שקדחוק ההתנתקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה