חדשות בארץ

היועמ"ש: אין סיבה למנוע את מועמדותו של עופר כסיף

לאחר שוועדת הבחירות פסלה את מועמדותו של הנציג היהודי במפלגת חד"ש, עופר כסיף, הודיע היום היועמ"ש כי אין מניעה לאשר את מועמדותו תוך שהוא מביע הסתייגות מאמירותיו השנויות במחלוקת

כסיף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כסיף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש היום (שלישי) את חוות דעתו לבג"ץ, ולפיה אין מניעה לאשר את מועמדותו של עופר כסיף המתמודד בבחירות לכנסת מטעם מפלגת חד"ש. בחוות הדעת הוסבר כי "לא הצטברה 'מסה ראייתית קריטית' המתחייבת לשם פסילתו".

עם זאת היועמ"ש הדגיש כי הוא מסתייג מהתבטאויותיו השנויות במחלוקת של כסיף "ובכלל זה מהאמירות המתייחסות לחיילי צה"ל בראיון לעיתון 'הארץ', מההתבטאויות הנוגעות לנאציזם ולהשוואה לגרמניה הנאצית ועוד. ואולם, זו אינה השאלה העומדת על הפרק במסגרת ההליך".

כזכור, את העתירה לפסילת כסיף הגישו סיעות עוצמה יהודית וישראל ביתנו. ההחלטה לפסול את מועמדותו של כסיף נתקבלה ברוב של 15 תומכים מול 10 מתנגדים. נציגי מפלגות כולנו והתנועה נעדרו מהדיון, כשהמפלגות החרדיות נמנעו מהצבעה.

לאחר שוועדת הבחירות פסלה בשבוע שעבר את מועמדותו של כסיף, ח"כ עודד פורר מסיעת ישראל ביתנו אמר כי "עופר כסיף ועשרה כמוהו לא יצליחו במשימתם הלא קדושה לחלל את המדינה ולהפוך אותה לעוד מדינה ערבית מולטי לאומית במזרח התיכון. הדמוקרטיה הישראלית היא חסונה, היא יודעת להתמודד עם ביטויים קשים, ביטויים מכעיסים ומקוממים. אבל גם לזה צריך להיות גבול".

מנגד, במפלגת חד"ש-תע"ל אמרו כי "הזוי ומביש שהכהניסטים הם שמכתיבים את סדר היום של ועדת הבחירות המרכזית. פסילתו של כסיף היא עוד שלב בצמצום המרחב הדמוקרטי והשתקת כל קול של התנגדות למשטר מפלה וגזעני. חד"ש-תע"ל תמשיך להציג קול צלול וברור למען שלום, שוויון וצדק חברתי. אנו גאים בד"ר עופר כסיף. להתנגד לכיבוש זה לא בניגוד לחוק".

בתוך כך, מפלגת עוצמה יהודית הגישה היום עתירה לבג"ץ בדרישה לפסול את ריצתן לכנסת של מפלגות חד"ש ותע"ל, בראשותם של חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי. במקביל, מפלגת מרצ הגישה גם היא עתירה לפסול את מועמדותה של עוצמה יהודית.  

תגיות:אביחי מנדלבליטבחירות 2019חד"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה