חדשות בארץ

הוגשו עתירות נגד עוצמה יהודית, חד"ש ותע"ל

מפלגת עוצמה יהודית הגישה ערעור לבג"ץ נגד החלטת ועדת הבחירות שאישרה את מועמדות מפלגות חד"ש ותע"ל. במרצ הגישו עתירה לפסול את עוצמה יהודית

בן ארי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)בן ארי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

מפלגת עוצמה יהודית הגישה היום (שלישי) עתירה לבג"ץ בדרישה לפסול את ריצתן לכנסת של מפלגות חד"ש ותע"ל, בראשותם של חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי.

בעתירה, שהוגשה על ידי מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, מובאים שלל קטעי קול בהם נשמעים חברי הרשימות בהתבטאויות, לכאורה, ששוללות את אופייה היהודי של המדינה, וכן מביעות תמיכה בארגוני טרור. לעתירה הצטרפו נציגי סיעות הליכוד, הימין החדש והבית היהודי.

עו"ד איתמר בן גביר אמר היום לאחר הדיון: "בערעור אותו הגשנו לבית המשפט העליון מובאת מסה קריטית של ראיות המוכיחות מעל כל ספק כי רשימות חד"ש ותע"ל של עודה וטיבי חפצות בדבר אחד: השמדתה של המדינה היהודית. אנו מקווים כי בית המשפט יבין כי הגיעה העת למנוע את המשך ישיבתם של תומכי הטרור בבית הנבחרים, וילמד את טיבי ועודה כי אין מקומם בפרלמנט הישראלי".

בהתייחסו לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפסול את ריצתו לכנסת, אמר היום בן ארי: "היועץ המשפטי לממשלה הוכיח כי הוא פועל משיקולים פוליטיים כאשר המליץ לפסול אותי, מי ששרת בצבא ונאבק למען עם ישראל וארץ ישראל, ואילו את עופר כסיף המשווה את חיילי צה"ל לנאצים הוא מכשיר".

בן ארי הוסיף כי "זה הזמן לשנות את המשוואה ולקבוע מפורשות: תומכי הטרור אאוט, אוהבי ישראל אין".

בתוך כך, מפלגת מרצ עתרה גם היא לבג"ץ בדרישה לפסול את עוצמה יהודית. בעתירה נכתב כי "במכלול הראיות מצטיירת תמונה קשה ומבישה, לפיה אין איתמר בן גביר ומיכאל בין ארי משלימים עם העובדה כי במדינת ישראל, מדינתו של העם היהודי, חי המיעוט הערבי. זו ליבת תפיסת העולם המשתקפת מבין השורות. גם אם מנסים המשיבים להסוות את כוונותיהם, קריאת המכלול מוציאה את המרצע מן השק. והמרצע חד, גס, גזעני ופוגעני".

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג: ״ועדת הבחירות החליטה לזרוק לפח את עמדת היועמ"ש וקיבלה החלטה פוליטית ששמה אות קין על הכנסת כולה. ביבי עשה הכל כדי להכניס את הכהניסטים לכנסת. אנחנו נעשה הכל כדי להוציא אותם״.

תגיות:מרצבחירות 2019חד"שעוצמה יהודיתתע"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה