חדשות בארץ

תרגיל צונאמי במוסדות החינוך: "הסכנה קיימת גם באזורנו"

תרגיל החירום בנושא התגוננות באירועי צונאמי ורעידת אדמה נועד להעלות את המודעות לנושא בקרב תלמידי בתי הספר והאוכלוסייה ולקדם את המוכנות המבצעית של גורמי החירום וההצלה השונים

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

במוסדות החינוך ברחבי הארץ נערך היום תרגיל חירום בנושא התגוננות באירועי צונאמי ורעידת אדמה. את התרגיל ערכו רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון, משרדי החינוך והפנים, הרשויות המקומיות, משטרת ישראל וגורמי החירום וההצלה.

במהלך התרגיל, התלמידים תרגלו התפנות מסודרת מבתי הספר השונים לשטחי הכינוס. משטרת ישראל תרגלה מצידה את ניהול האירוע והכוונת האוכלוסייה והתנועה ביחד עם כלל גורמי החירום וההצלה תחת פיקוד המשטרה.

בנוסף לכך, התקיימו 23 תרגילי קליטת אוכלוסייה מפונה, בשיתוף עם מערך פס"ח של משרד הפנים, בתיאום ובשיתוף משרד החינוך. בבתי הספר שהשתתפו בתרגילי הקליטה תורגלו פתיחתם של בתי הספר כמתקני קליטה, קליטה של מפונים וטיפול של הרשות המקומית בצורכי המפונים.

התרגיל נועד בכללותו להעלות את המודעות בקרב תלמידי בתי הספר והאוכלוסייה לנושא רעידות האדמה והצונאמי, לצד קידום המוכנות המבצעית של גופי החירום וההצלה השונים והתיאום הנדרש ביניהם בתרחישי חירום.

בשעה 10:00 נשמעה כריזה מיוחדת והתרעת צונאמי שבישרה על תחילת התרגיל. כוחות החירום וההצלה נפרסו במוקדים הרלוונטיים. מטעם המשטרה, השתתפו בתרגיל מאות שוטרים שנפרסו במחוזות המשטרה מצפון ועד דרום, תוך התמקדות ברצועת החוף ובמוסדות החינוך.

הים התיכון הינו אחד מהאזורים הפגיעים בעולם מצונאמי. עד כה תועדו בו כרבע מכל מקרי הצונאמי הידועים בהיסטוריה. בכל 100 שנים בממוצע מתרחש אירוע צונאמי משמעותי במזרח הים התיכון, כאשר בכל 250 שנים בממוצע פוגע צונאמי בחופי הים התיכון בישראל. התראה על צונאמי אפשרי מתקבלת בישראל אחת לשלושה חודשים בממוצע, האחרונה שבהן הייתה במהלך שנת 2018.

מ״מ סמפכ״ל המשטרה, ניצב אלון לבבי, ציין בתחילת התרגיל: "משטרת ישראל אחראית על הפיקוד והשליטה באירועי חירום אזרחיים, ובכלל זה על אסונות טבע כמו רעידת אדמה ואירועי צונאמי. כוחות המשטרה מצוידים באמצעים המתקדמים ביותר, ברחפנים ובמסוקים חדישים, שמאפשרים לה לנהל מבצעים ותרחישי חירום בקנה מידה לאומי. בתרחישים אלו פעילות המשטרה מתמקדת בראש ובראשונה בפינוי אוכלוסייה והצלת חיי אדם".

"תרגילים מהסוג הזה מחדדים כי סכנת הצונאמי ורעידות האדמה קיימת גם באזורנו", הדגיש לבבי. "עלינו להיערך אליהם בכל ההיבטים השונים במטרה להבטיח כי בשעת אמת נהיה שם, מוכנים, מתואמים, מקצועיים ומתורגלים בכדי לתת מענה מיטבי למען כלל אזרחי ישראל״.

תגיות:צונאמירעידת אדמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה