חדשות בארץ

גנץ לשגרירי האיחוד האירופי: תושבי עזה – בני ערובה בידי כנופיית החמאס

בפגישה עם שגריריהן של 26 המדינות החברות באיחוד האירופי, התחמק יו"ר כחול לבן מהבעת תמיכה בפתרון שתי המדינות. הוא הבהיר, עם זאת, כי ישראל צריכה להוביל את התהליך המדיני באמצעות יוזמה חדשה בסוגיה הפלסטינית

גנץ (צילום: מאיר וקנין, פלאש 90)גנץ (צילום: מאיר וקנין, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, נפגש היום (שלישי) עם שגריריהן של מדינות החברות באיחוד האירופי. במפגש נכחו 26 שגרירי מדינות האיחוד, וכן שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה.

על פי הידיעה שפרסם ברק רביד בחדשות 13, המסתמכת על דיווחיהם של שגרירים שהשתתפו בפגישה, גנץ התחמק מלענות על השאלה האם הוא תומך בפתרון שתי המדינות. הוא הבהיר, עם זאת, כי ישראל צריכה להוביל את התהליך המדיני באמצעות יוזמה חדשה בסוגיה הפלסטינית: "אף אחד לא הולך מכאן לשום מקום – לא אנחנו ולא הפלסטינים. אנחנו המעצמה החזקה באזור, ולכן אנחנו יכולים להיות אלה שיוזמים".

גנץ התייחס בדבריו למתיחות בגבול ישראל-עזה והבהיר כי לא יסכים להקמת נמל ימי ברצועה שיהיה נתון לשליטת חמאס. "אנשי חמאס הם כנופיה שמחזיקה בשני מיליון בני ערובה", אמר לנוכחים, "האם אתם חושבים שאם יהיה נמל ימי, כל מה שהם ייבאו זה מיץ תפוזים? שהם רוצים פיתוח כלכלי? האחריות לעתיד עזה נמצאת בידי החמאס ולא בידי ישראל".

בהתייחסו לאיראן ולאיום שהיא מהווה על בטחונה של ישראל, הביע גנץ עמדות דומות לאלו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא נאפשר שאיראן תהפוך לכוח אזורי, נמשיך לתמוך בבידוד השפעותיה השליליות ומאמציה לערעור היציבות האזורית ונמנע פיתוח יכולות צבאיות גרעיניות". הוא הוסיף כי "ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה איראן גרעינית. אם נוכל להשתמש בדיפלומטיה – נעשה זאת, אבל לא אשלול חלופות אחרות".

ובתוך כך, גנץ אישר את הגעתו לכנס איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בארצות הברית, שייערך בעוד כשבועיים. הוא יעלה אל בימת הנואמים בכנסת ב- 25 במרץ, יום לפני נתניהו. שר החינוך נפתלי בנט ינאם אף הוא בכנס, ויעשה זאת יום לפני גנץ.

עם ההודעה על הגעתו הצפויה לכנס איפא"ק, כתב גנץ בחשבון הטוויטר שלו: "בכנס אחזור ואדגיש את החשיבות האסטרטגית של הקשר בין ישראל לארצות הברית על זרמיה הפוליטיים השונים ואת החשיבות של קידום שותפות ממלכתית-אסטרטגית לא מותנית ושאינה מושתתת על שיקולים פוליטיים בלבד. אחזור ואבסס את השותפות בין ישראל ליהדות ארצות הברית על כלל מרכיביה וגווניה, כראוי לברית הנדרשת בין יהודי התפוצות לבין ישראל כבית הלאומי של כל היהודים".

תגיות:האיחוד האירופיבני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה