פעילות הידברות

שבת של שלום בטבריה: סיכום האירועים המרגשים בפרויקט ההיסטורי והמיוחד. צפו

בארגון הידברות יצאו בפרויקט היסטורי לחיזוק העיר טבריה בנושא השבת. רבבות ערכות שבת מיוחדות חולקו לתושבים, מאות אנשים לקחו על עצמם קבלות, הרבנים חיזקו את העוברים והשבים, והעבירו הרצאות שונות בבתי הכנסת באזור, ואף ראש העיר טבריה, רון קובי, היה שם. צפו בסיכום האירועים המרגשים

  • ה' אדר ב' התשע"ט
אא

הדר קבלוה באהבה: הכנרת עלתה על גדותיה ביום שישי האחרון, ערש"ק פרשת פקודי, לא רק בזכות גשמי הברכה להם זכינו במהלך החורף, אלא גם מהתרגשות ושמחה על מחזות של קידוש השם וגבורה יהודית על שפת ימה של טבריה: במהלך מסע רבני 'הידברות' לחיזוק עסקים שומרי שבת קיבלו על עצמם חמישה בעלי עסקים, שעד היום היו פתוחים בשבת רח"ל, להתחיל לשמור שבת כהלכתה.

לקראת השבת ההיסטורית לביצור חומות השבת בעיר טבריה, בשליחות גדולי ישראל שליט"א, הגיעה פמליה נכבדה של רבנים, בראשות הרב זמיר כהן שליט"א, ראש ארגון 'הידברות', יחד עם האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא שליט"א והגאון רבי חיים רבי שליט"א, לחזק את בעלי העסקים שומרי השבת בעיר הקדושה.

הרבנים לא חסו על זמנם וכבודם, ובצהרי יום שישי חורפי ומעורפל כיתתו רגליהם בטיילת של טבריה תחתית, למען כבוד השבת וקדושתה. כל בעל עסק השומר שבת כהלכתה זכה לקבל את ברכת הרבנים שליט"א, שהעניקו לו תעודה מהודרת עם 'ברכת השבת', עליה חתומים מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, שבשליחותם נערכה השבת המיוחדת.

מול העסקים שומרי השבת, שזכו לברכת הרבנים ולתעודת הוקרה, ניצבו יהודים יקרים של"ע לא עומדים בניסיון, ועסקיהם פתוחים בשבת רח"ל. אל מול תחינת השבת שבקעה מעומק הלב התלקח הניצוץ היהודי, וחמישה בעלי עסקים קיבלו על עצמם במקום שמירת השבת כהלכתה. הרבנים בירכו בחום את גיבורי החיל שהצטרפו לבני עם סגולה השומרים שבת כהלכתה, והעניקו להם תעודת הוקרה, כאשר שמותיהם יועברו לברכה אצל גדולי ישראל שליט"א.

רבני 'הידברות', יחד עם עשרות בעלי עסקים במקום, פצחו בריקוד נרגש לשירת 'כי אשמרה שבת קל ישמרנו', כאשר שומרי השבת החדשים מזילים דמעות של טהרה על שזכו להמשיך על עצמם את קדושת השבת, עליה מסרו אבותיהם את נפשם במשך כל הדורות מאז מעמד הר סיני.

ראש ארגון 'הידברות', הרב זמיר כהן שליט"א, אמר בסיום המסע המרגש לחיזוק חומות השבת: "עלינו להודות להי"ת על הזכות לקדש את כבוד השבת המחולל בעיר הקודש טבריה. מרגש היה לראות את אנשי העסקים שבטיילת העיר ובסביבתה, מקבלים את החיזוק הגדול הזה כמים חיים לנפש עייפה. כמה מהם סיפרו בשקט על הלחצים המופעלים עליהם מטעם העיריה לפתוח בשבת, וכעת אזרו חיל לעמוד על משמר השבת. והמשמח מכל היה לשמוע מספר בעלי חנויות שעד כה היו פתוחים בשבת רח"ל מקבלים על עצמם לסגור מעתה ואילך את החנות בשבת ובכך לזכות לברכת השבת מתוך אמונה טהורה בה' ובתורתו. אשרי העם שככה לו!".

הרגעים המרוממים על שפת הכנרת היו חלק מהשבת ההיסטורית של 'הידברות' בטבריה, כאשר כבר ביום חמישי בערב התקיים משדר חיזוק ענק של הידברות, שהועבר בשידור חי מהטיילת בשפת הכנרת, עם רבנים ומרצים שערכו 'התרמה' של קבלות טובות להתחזקות בשמירת השבת. למעלה מ-3,000 איש(!) התקשרו במהלך המשדר המיוחד ואחריו, וקיבלו על עצמם להתחזק בשמירת השבת, כאשר שמותיהם יועברו לגדולי ישראל לקבלת ברכתם.

 

קמפיין הסברה חסר תקדים

לקראת השבת ההיסטורית ערך ארגון הידברות קמפיין הסברה חסר תקדים בהיקפו בעיר טבריה להגדלת כבוד השבת והנחלת ערכה ברבים, כולל שילוט חוצות במיקומים מרכזיים עם המסר 'שבת של שלום מגיעה לטבריה', ופרטים על מערך שיעורי התורה שיועברו בשבת בבתי הכנסת. בנוסף הופצו בעיר רבבות ערכות 'שמירת שבת', והודבקו אלפי כרזות רחוב המזמינות את הקהל הרחב לשיעורי התורה השונים שהתקיימו בעיר במהלך השבת.

לקראת שבת הגיעו לעיר עשרות רבנים ומרצים מרכזיים ב'הידברות', שמסרו במהלכה למעלה מ-30 שיעורי תורה והרצאות חיזוק, בהם השתתפו אלפים רבים מתושבי העיר, כאשר רבים מקבלים על עצמם להתחזק בשמירת השבת ולעודד בני משפחה ומכרים ללכת בעקבותיהם.

רבים בקהילה החרדית בעיר טבריה הגיעו אף הם לשיעורי התורה שהתקיימו בבתי הכנסת, כאשר הם מביעים בפני רבני 'הידברות' את שמחתם והערכתם לפעילות הקירוב, בציינם כי: "בתקופה האחרונה חשנו כי כבודה של השבת נרמסת בראש חוצות ואנו צריכים 'להתנצל' חלילה על היותנו שומרי שבת כהלכתה. השבת הזאת אנו חשים שרוממתם את קרן השבת וזקפתם את קומתה כראוי, וגם אנו שואבים עידוד וחיזוק להגביר פעלים לביצור חומות השבת בעיר, בדרכי נועם כדרכה של תורה".

במוצאי שב"ק נערך כנס ענק לסיכום השבת ההיסטורית, בהשתתפות ראש ארגון 'הידברות' הגר"ז כהן, יחד עם רבה הראשי של טבריה הגאון רבי משה צבי בוחבוט, האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא, הגאון רבי חיים רבי, המקובל רבי יצחק בצרי ועוד. אלפי תושבים הגיעו להודות לארגון 'הידברות' על השבת המרוממת שעוררה הדים רבים בכל רחבי העיר.

הגר"ז כהן שליט"א הדגיש במהלך הכנס כי השבת ההיסטורית הייתה בגדר 'יריית פתיחה' לפעילות קירוב רחבה של הארגון בטבריה. דבריו הציע לתושבי העיר שומרי השבת לשמש כ'שגרירי השבת', ולקרב עוד יהודים לעולמה של תורה ולשמירת שבת קודש. הגר"ז כהן הצהיר כי לאור ההצלחה האדירה של השבת בטבריה, יגבשו בהנהלת 'הידברות' תכנית מקיפה  להרחבת הפעילות לערים נוספות בהם נדרשת תוספת חיזוק לשמירת השבת וביצור חומותיה, עדי נזכה לימים בהם 'מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים' בב"א.

תגיות:שבתטבריהפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה