מעניין

נס בניו זילנד: נפל מיאכטה לים הסוער, וניצל בעזרת... מכנסי הג’ינס שלו

תושב גרמניה שנפל מיאכטה שרד ארבע שעות בים סוער - בזכות טריק שלמד מיחידת העלית של חיל הנחתים האמריקני 

מורקה עם מכנסי הג’ינס שסייעו לו בהצלתו מורקה עם מכנסי הג’ינס שסייעו לו בהצלתו
אא

ניסים מתרחשים בעולם מדי יום, וסיפורו של תושב גרמניה בשם ארנה מורקה בן ה-30, הוא ההוכחה לכך. ביום רביעי שעבר נפל מורקה, תושב גרמניה שהשיט יחד עם אחיו - יאכטה מניו זילנד לברזיל.  

הרוחות העזות ששררו בים באותה עת גרמו לשחרור המפרש, וכשמורקה ניסה לסדר את התקלה - הוא הסתבך באחד החבלים, נפגע, והועף למים. 

בראיון לכלי התקשורת המקומיים במקום התאונה - ניו זינלד, סיפר מורקה כי באותם רגעים צף במים ללא חגורת הצלה. "על גופי היו רק הבגדים שלי, אז אחי ניסה לזרוק לעברי חבל וחגורת הצלה".

 

"הרגליים שלי התחילו לרעוד, והייתי מותש"

אלא שהגלים הגבוהים שהגיעו ללמעלה משלושה מטרים, הרחיקו ממנו את האביזרים שהיו אמורים להציל אותו, ולאט לאט גם הוא עצמו הורחק מהיאכטה. 

ואז הבזיק הרעיון במוחו של מורקה. "תמיד חשבתי שאם אי פעם אהיה בסיטואציה שבה אפול מספינה בלי חגורת בטיחות - אשתמש בטריק של 'אריות הים' להכנת חגורת הצלה ממכנסי ג'ינס", שחזר. 

'אריות הים' היא יחידת העלית של חיל הנחתים האמריקני, שבמסגרת האימונים שלה לומדים הלוחמים להשתמש בטכניקות יוצאות דופן להצלה. 

מורקה סיפר כי הסיר את הג'ינס וקשר את קצוות הרגליים באופן שיקנה נפח לג'ינס, ורק אז 'ישב' על חגורת ההצלה שלו מתחת למים. בשלב מסוים הגלים החלו להישבר על גופו, ולהכניע אותו. "הרגליים שלי התחילו לרעוד, והייתי מותש אבל ידעתי שאם אנסה לשנות תנוחה ולהיעזר בידיים שלי כדי להתרומם מעל לגלים, אולי אאבד את הג'ינס".

 

"נקודה קטנה בשמיים שהלכה והתקרבה אליי"

כעבור שלוש וחצי שעות בים, נראה הזמן כעומד במקום ומורקה החל לאבד תקווה. "הג'ינס איבד מהנפח שלו וידעתי שאני חייב איכשהו לנסות לקשור אותו שוב אם אני רוצה להגדיל את הסיכויים שלי לשרוד", סיפר. "באותם רגעים כשהייתי מתחת למים, כל מה שהצלחתי לחשוב עליו היה הבת התינוקת שלי. זה היה רגע שבו חשבתי שאם לא אתן את כל כולי, אני באמת הולך למות כאן".

מורקה הצליח לבסוף לקשור מחדש את הג'ינס, וכעבור חצי שעה נוספת שנדמתה כנצח מתחת למים הקפואים - נראה סימן הישועה באופק הרחק. "פתאום שמעתי קול של מסוק וראיתי נקודה קטנה בשמיים שהלכה והתקרבה אליי", סיפר. היה זה מסוק שלדבריו עבר פעמיים במקום שבו מורקה שהה, מבלי להבחין בו. 

היו אלו כוחות החילוץ שהוזעקו לאזור על ידי אחיו, שפתחו בסריקות באזור ולבסוף אף הצליחו לאתר אותו ולהשליך לעברו חבל הצלה. "אני בר מזל שניצלתי", הוא אומר כעת. 

תגיות:הישרדותנסיםיאכטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה