חדשות בארץ

גפני: לשקול חקיקת "החוק הצרפתי" עבור נתניהו

יו"ר דגל התורה אמר כי אם הציבור יביע את אמונו בראש הממשלה גם לאחר כתב החשדות שהגיש נגדו היועץ המשפטי לממשלה, יש לשקול מהלך שימנע את העמדתו לדין: "יש בזה היגיון"

גפני (צילום: פלאש 90)גפני (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני (דגל התורה), התייחס הבוקר (שלישי) לשאלה האם יתמוך לאחר הבחירות בחקיקתו של "החוק הצרפתי", שימנע את העמדתו לדין של ראש ממשלה מכהן, באופן שחוק זה יחול רטרואקטיבית גם על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בראיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בכאן רשת ב' אמר גפני: "אנחנו נלך לבחירות ונראה מה תהיינה התוצאות. אם אכן יתברר שהציבור נותן אמון בנתניהו אחרי שיודעים כולם את העיקרון של מה שקורה איתו – יש מקום לשקול את העניין הזה. יש בזה היגיון. במדינות אחרות במערב יש דברים כאלה".

גפני הדגיש, עם זאת, כי אינו מביע בשלב זה עמדה, וכי האפשרות לחקיקה כזו תלויה בתוצאות הבחירות ובחשדות נגד נתניהו: "לא מן הנמנע שראש ממשלה שהחשדות נגדו הם לא חשדות כבדים – לא של ריגול או בגידה – אבל אם מדובר על דברים כלכליים שאינם מאוד משמעותיים, צריך לשקול את העניין הזה".

בהתייחסו לקריאות שהופנו משמאל לעבר נתניהו להתפטר בעקבות כתב החדשות שהגיש נגדו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר גפני: "המחוקק קבע ששר שמואשם צריך לעזוב את תפקידו אפילו תוך כדי התהליך, וזה מובן. אם ראש ממשלה עוזב את תפקידו ויוצא זכאי לאחר שימוע – למעשה החליפו את השלטון, ואין אמירה בחוק שאפשר לעשות דבר כזה. החוק אומר שראש ממשלה יכול להמשיך בתפקידו אלא אם כן יש פסק דין מוחלט – אלא אם כן רוצים להחליף אותו, ואת נתניהו רוצים להחליף כבר הרבה שנים, מסיבות ודעות שונות".

גפני הדגיש כי מפלגתו מעוניינת שנתניהו ייבחר לראשות הממשלה, אך לא בגלל שהוא "טוב לחרדים" אלא בשל האופן המושכל בו הוא מנהל את ענייני המדינה: "נתניהו הוא לא טוב לחרדים. הוא רע לחרדים וטוב לחרדים. מבין כל המתמודדים על ראשות הממשלה – הוא הטוב ביותר. הוא לא מתלהם. מדיניות החוץ שהוא מוביל אותה היא מדיניות טובה. ישראל לא מבודדת, בניגוד למה שאמרו בתחילת הקדנציה. להיפך, מדינות רבות באפריקה, באסיה ואפילו באירופה, בוודאי בארצות הברית – נמצאות במערכת יחסים הרבה יותר טובה ממה שהיה בעבר. גם בנושא הכלכלי, ובעיקר הביטחוני, הוא מוביל מהלך לא מתלהם, לא הולכים למלחמה שאף אחד מאיתנו לא מעוניין בה. לכן אני רוצה שהוא ייבחר. אין לי מישהו אחר".

בהתייחסו לאפשרות שהרכבת הממשלה הבאה תוטל על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר גפני בנחרצות: "נהיה באופוזיציה. היינו באופוזיציה גם בקדנציה הקודמת. אנחנו ביהדות התורה, ובעיקר בדגל התורה, לא נבהלים מלהיות באופוזיציה".

"ראינו את המצע שגנץ – שהוא איש טוב – הציג בפני הציבור, וזה בעצם המצע של יש עתיד. זאת אומרת, שמי שבסופו של דבר מחליט שם הוא יש עתיד. אם יש עתיד מחליטה – מה לנו ולעניין הזה? באופוזיציה, אגב, הייתי מאוד מרוצה", סיכם גפני.

תגיות:בני גנץמשה גפניהחוק הצרפתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה