חדשות בארץ

תיקי נתניהו: מנדלבליט הודיע כי חומרי החקירה יימסרו רק לאחר הבחירות

לאחר שפרקליטי ראש הממשלה פנו ליועמ"ש בבקשה להשהות את מסירת חומרי החקירה עד לאחר הבחירות, הוא הודיע על היענותו לבקשתם. הערכה: עד אוקטובר תתקבל החלטה סופית

אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (שני) כי חומרי החקירה בעניין תיקי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יימסרו לצדדים רק לאחר הבחירות, ב-10 באפריל.

ההודעה באה בעקבות פניית פרקליטי נתניהו ליועמ"ש בבקשה שלא יעביר את חומרי החקירה לסנגורי הצדדים, בטענה שהחומרים עלולים לדלוף לכלי התקשורת ולפגוע בנתניהו במהלך מערכת הבחירות.

בהודעת משרד המשפטים נאמר: "באי כוחו של ראש הממשלה ביקשו להשהות את מסירת החומרים נוכח טענתם לחשש שחומרי הראיות ימצאו את דרכם לכלי התקשורת ויפורסמו בתקופת הבחירות. היועץ המשפטי לממשלה החליט כי בנסיבות העניין, ובשים לב לכך שתכלית מסירת חומרי החקירה היא על מנת לאפשר היערכות לחשודים לשימוע שייערך בעניינם, ונוכח הקירבה למועד הבחירות, הרי שבאיזון בין האינטרסים השונים יש מקום להיעתר בחיוב לבקשה".

חומרי החקירה יהיו זמינים לסנגורי הצדדים ב-10 באפריל, יום לאחר הבחירות, במשרדי פרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב.

הסנגורים נתבקשו להתחיל לתאם את המועדים שבהם יערכו השימועים, כך שהשימועים ייערכו לא יאוחר מה-10 ביולי.

על פי הערכות, ההחלטות הסופיות בעניין תיקי נתניהו צפויים להתקבל עד חודש אוקטובר.

השימוע לפרקליטי ראש הממשלה יתבצע בפני היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. השימועים לפרקליטי החשודים האחרים יתבצע בפני פרקליטת מיסוי וכלכלה במחוז תל אביב, ליאת בן-ארי.

בתוך כך, הבוקר הגיש נתניהו ערעור לבג"ץ בנוגע להחלטת ועדת ההיתרים שבמשרד מבקר המדינה אשר אסרה עליו לקבל תרומות ממקורביו לצורך מימון סיוע משפטי. נתניהו ביקש לקבל סיוע משפטי בסך שני מיליון דולר מבן דודו נתן מיליקובסקי ומאיש העסקים ספנסר פרטרידג'. מאחר והחוק על אנשי ציבור אוסר קבלת שכר או טובת הנאה, נדרש ראש הממשלה להיתר מיוחד.

כזכור, נגד ראש הממשלה הוגשו בסוף החודש כתבי אישום בתיקי 1000, 2000 ו-4000, בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים.

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה