חדשות בעולם

טראמפ: אם הייתי מתמודד בבחירות בישראל הייתי מנצח בגדול

בכנס סגור של המפלגה הרפובליקנית בפלורידה אמר טראמפ כי המפלגה הדמוקרטית שונאת יהודים

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

בנאום שנשא אמש (ראשון) בכנס סגור של המפלגה הרפובליקנית בפלורידה, אמר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי אילו התמודד בבחירות בישראל הוא היה מנצח ברוב מוחץ - כך דווח באתר Axios"". לדבריו, "אילו יכולתי להתמודד בבחירות שם, הייתי זוכה ב-98% מהקולות".

בנאומו, טראמפ התגאה בפופולריות שלו בציבוריות הישראלית לאחר שהעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים.

נשיא ארצות הברית התייחס גם לתמיכתה הידועה של הקהילה היהודית בארצות הברית במפלגה הדמוקרטית, ואמר כי הוא "לא מבין איך היהודים יכולים להצביע עבור הדמוקרטים". לדבריו, "מדובר במפלגה ששונאת את העם היהודי".

דברי טראמפ מגיעים על רקע התבטאותה של חברת הקונגרס הדמוקרטית, אילהן עומאר, שרמזה כי השדולה היהודית-אמריקאית איפא"ק, קונה את תמיכת חברי הקונגרס בכסף. למרות שבסוף השבוע גינתה המפלגה את דבריה, הנשיא אמר אז כי "הם הפכו למפלגה אנטי-יהודית. אני חשבתי שההצעה הזו הייתה חרפה וכל האחרים גם, למען האמת".

יש לזכור כי תמיכת היהודים האמריקנים במפלגה הדמוקרטית היא איתנה ומוחצת. כך למשל בחמש מערכות הבחירות האחרונות, המועמדים הדמוקרטים זכו ל-65% עד 75% מהקול היהודי. בנוסף, בבחירות ב-2016, 71% מקרב יהודי ארצות הברית הצביעו למועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון. לעומת זאת, רק 24% הצביעו למועמד הרפובליקני דונלד טראמפ.

כזכור, הצעת הגינוי שהובילה יו"ר בית הנבחרים ומנהיגת הדמוקרטים בקונגרס, ננסי פלוסי, עברה ברוב של 407 תומכים מול 23 מתנגדים, כולם רפובליקנים. הסיבה להתנגדותם נבעה מכך שלטעמם לא היה די בגינוי אנטישמיות ואסלאמופוביה באופן כללי, אלא בגינוי ברור על אמירת חברת הקונגרס.

תגיות:דונלד טראמפהמפלגה הדמוקרטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה