חדשות בארץ

זיכוי דרמטי: הפרקליטות חזרה בה מכתבי האישום בפרשת הצתת הדורמיציון

בית המשפט המחוזי בלוד זיכה את שני הצעירים שהואשמו בהצתת הכנסייה לאחר שהפרקליטות נאלצה לחזור בה מכתב האישום, בהיעדר ראיות מספיקות נגדם

בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בלוד זיכה היום (שני) את שני הצעירים שהואשמו במעורבות בהצתת כנסיית הדורמיציון בירושלים.

זיכויים של ינון ראובני והצעיר צ' – שהיה קטין בעת שבוצעה ההצתה, בפברואר 2016 – בא לאחר שפרקליטות מחוז מרכז הודיעה לבית המשפט כי היא חוזרת בה מהאישומים נגדם.

צ' וראובני נעצרו במסגרת חקירת פרשת ההצתה בכפר דומא ביולי 2015, שהביאה למותם של בני משפחת דוואבשה. הם לא הואשמו בפרשה זו, אך הודאות שמסר צ' במהלך החקירה הביאו להאשמתם בחברות בארגון טרור, בהצתת הדורמיציון ובפעולות תג מחיר נוספות. איתמר בן גביר, עורך דינו של צ', ניהל משפט זוטא, בו טען כי ההודאות נגבו שלא כדין תוך שימוש בלחץ אסור, וביקש לפסול אותן.

התוכנית "עובדה" תיארה את 'תרגיל המדובבים' שנערך לנער, במהלכו נלקח לבית מעצר מדומה שהוכן במיוחד עבורו בעיר עכו, בו האסירים היו אנשי משטרה ושב"כ. באמצעות מצג זה, ותוך שימוש באיומים ובלחץ מופרז, הצליחו החוקרים לחלץ ממנו הודאה. בתחילת ינואר קיבלה השופטת מיכל ברנט את טענות ההגנה ופסקה כי ההודאות שנגבו מהקטין אינן קבילות. לאור התפתחות זו הודיעה היום, כאמור, הפרקליטות כי היא חוזרת בה מכתב האישום, בהיעדר ראיות מספיקות נגד ראובני וצ'. בעקבות כך, הודיעה השופטת ברנט על זיכויים של השניים, שיוצגו על ידי בן גביר ועורך הדין אשר אוחיון.

בן גביר – חבר מפלגת "עוצמה יהודית" המתמודד לכנסת מטעם "איחוד מפלגות הימין" – מסר בתגובה: "סוף האמת לנצח. במשך שלוש שנים אמרתי מעל כל פורום אפשרי שעינו צעירים יהודים על רקע פוליטי ונלחמתי על חפותם. היום הגיעה לסיום אחת הפרשות החמורות בהיסטוריה של המשפט הישראלי. אני שמח שהשופטת קיבלה את עמדתי ושמח שהיום גם הפרקליטות מודה שאין ראיות".

"אני מקווה שתיק זה מסיים קריירה משפטית בת 6 שנים", הוסיף בן גביר, "אני הולך להילחם למען הצדק, האמת וזכויות האזרח של המתיישבים ופעילי הימין בכנסת".

תגיות:הצתהאיתמר בן גביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה