חדשות בעולם

דרום אפריקה: מדריך הצלילה נבלע על ידי לוויתן - וניצל בנס

דרום אפריקה: מדריך צלילה בן 51 בשם ריינר שימף - נבלע אל פיו הענק של לוויתן, ושרד באופן נסי.  "כשתופס אותך משהו ששוקל 20 טון והוא מאוד מהיר במים, אתה מבין פתאום כמה אתה קטן באמצע האוקיינוס הזה"

מדריך הצלילה לפני התקרית (צילום: מתוך פייסבוק)מדריך הצלילה לפני התקרית (צילום: מתוך פייסבוק)
אא

דרום אפריקה: מדריך צלילה בן 51 בשם ריינר שימף - נבלע אל פיו הענק של לוויתן, ושרד באופן נסי. 

בראיון לכלי התקשורת במדינה סיפר שימף כי היה זה במסגרת סיור צילום שעשה באזור זה אינסוף פעמים בעבר - אזור פורט אליזבת במדינה. "עשינו שנורקלים במים ואז הופיע לוויתן מסוג בריד", שחזר שימף את החוויה המבעיתה. לדבריו, הלוויתן פער את לסתותיו במטרה לשאוב אל פיו את עשרות הסרדינים ששחו באזור, אך בטעות נשאב ביחד איתם גם שימף אל הפה הענק. 

"פתאום הרגשתי לחץ אדיר סביב הגוף שלי, והכל נהיה חשוך", סיפר שימף והוסיף כי להערכתו מדובר בלוויתן ששוקל לא פחות מ-20 טון. "כשתופס אותך משהו ששוקל 20 טון והוא מאוד מהיר במים, אתה מבין פתאום כמה אתה קטן באמצע האוקיינוס הזה". 

 

"חשבתי שאין סיכוי שהוא יבלע אותי, כי אני גדול מדי"

שימף שהה במים במשך שלוש דקות עד שנבלע אל המלתעות האדירות. "הייתי עסוק בלחפש את הכרישים, כדי ללמוד את ההתנהגות והמיקום שלהם - אלא שאז הכל נהיה חשוך".

כשנשאל שימף האם פחד באותם רגעים השיב כי לא היה לו זמן לפחד. "פעלתי לפי אינסטינקט בלבד. כשהרגשתי את הלחץ ישר ידעתי שזה לוויתן, והמחשבה שחלפה לי בראש היא שאין סיכוי שהוא יבלע אותי כי אני גדול מדי".

אלא שאז הרגיש כיצד הגוף שלו נתקע בנקודה מסוימת בתוך המלתעות. "בנקודה הזו חשבתי שבעוד רגע הלוויתן ייקח אותי למצולות, ושם ישחרר אותי. עצרתי את הנשימה ובאותו רגע קרה הבלתי יאומן: הלוויתן כנראה הבין שאני לא המזון הכי טוב בשבילו, וירק אותי החוצה".

לתקשורת סיפר כי בכל 20 שנותיו כמדריך צלילה - מעולם לא נתקל בחוויה זהה לזו, לא אצלו ולא אצל חבריו. "הלוויתן הזה הגיח משום מקום, ואני שמח מאוד שניצלתי ונשארתי בחיים כדי לספר", סיכם. 

תגיות:צלילהלוויתןנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה