חדשות בארץ

חריקות בקמפיין של כחול לבן

כשאנשי לפיד קבלו בפני אנשי גנץ כי הקמפיין "לא חד", הם השיבו להם כי "הקמפיין עבד מצוין עד שהגעתם". אלה חלק מהקשיים שעוברים על רשימת כחול לבן המאוחדת, מעבר לחילוקי הדעות האידיאולוגיים שיש בין חברי הרשימה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מהפרסום אמש (ראשון) בחדשות 13 עולה כי הקשיים בקמפיין רשימת כחול לבן הגיעו כבר לקמפיינרים של המפלגות, והם לא רק בין המועמדים. על פי הפרסום, בעקבות הירידה האלקטורלית בכוחה של המפלגה למשוך מצביעים, פנו אנשי לפיד אל אנשי גנץ והתלוננו בפניהם כי הקמפיין "לא חד ואינו אפקטיבי". בתגובה לכך השיבו אנשי גנץ כי "הקמפיין עבד מצוין עד שהגעתם".

את חילוקי הדעות בין מועמדי הרשימה עצמה, ניתן היה לראות בראיון שהעניק בחודש שעבר יועז הנדל, מועמד מטעם סיעת תל"ם בכחול לבן, ל"חדשות 13". בראיון שלל הנדל לחלוטין כל אפשרות של הסכם שלום על בסיס שתי מדינות, כשהוא מצהיר כי "אין שתי מדינות ואין אפשרות לייצר הסכם שלום מחר בבוקר, אלא רצון אמיתי לייצר שיח של שלום עם מדינות מתונות באזור". בהתייחס לדברי מיכאל ביטון, מועמד חוסן לישראל, שהצהיר כי הוא לא מתנגד לפינוי שטחים בהסכמי שלום, הנדל מתח על כך ביקורת מרומזת, ואמר כי "אני חושב שהציבור הישראלי הפך להיות הרבה יותר פרגמטי וגנץ לגמרי שם הוא מציין בפירוש שלא יהיו נסיגות חד צדדיות, שלא תהיה התנתקות נוספת, על בקעת הירדן, על ירושלים המאוחדת".

יש לזכור שגם משה יעלון, ראש המפלגה של הנדל, התבטא מספר פעמים נגד פתרון שתי המדינות. כך, למשל, ב-2009 הוא אמר כי "נסיגה והורדת התנחלויות עד היום לא קידמו שלום. נסיגה מעזה לא קידמה את השלום. המכשול האמיתי לשלום הוא שהפלסטינים יכירו בישראל כמדינה יהודית ויפסיקו את הטרור. בלי זה, אם תקום מדינה פלסטינית היא תהיה מקור לחוסר יציבות כלפי ישראל, כלפי ירדן וכלפי אינטרסים אמריקנים במזרח התיכון", טען.

מנגד, בראיון שהעניק ח"כ יאיר לפיד ביום רביעי האחרון ל-ynet הוא אמר: "אני מאמין שבסוף, בהיפרדות מהפלסטינים, נגיע לשתי מדינות. אני חושב שההיפרדות מהפלסטינים תהיה דרך שתי מדינות".

כך גם ח"כ עופר שלח, ממפלגת יש עתיד, שאמר ביום חמישי שעבר, בראיון שהעניק לאילנה דיין בגלי צה"ל, כי "בסופו של דבר זה בוודאי יביא לשתי מדינות, אין רעיון אחר חוץ מרעיון שתי המדינות. עכשיו, אם אני צריך לטובת אחדות הפעולה הזאת, לוותר על שתי מילים, אני אוותר על שתי מילים".

תגיות:בחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה