חדשות בארץ

עודה: "ננהר בכמויות באוטובוסים"

יו"ר רשימת חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה אמר היום כי "אין לי ספק שאנחנו ננהר בכמויות באוטובוסים כדי להחליף את ממשלת הימין". על גנץ-לפיד: "נמתין שיגיעו אלינו"

עודה, היום בכנס (צילום: פלאש 90)עודה, היום בכנס (צילום: פלאש 90)
אא

במהלך כנס שנערך היום (ראשון) אמר יו"ר רשימת חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, כי "במידה ויהיה שוויון בין הגושים אנו נשב בנצרת ונמתין שגנץ ולפיד יגיעו אלינו. הם צריכים להזיע קצת". הדברים נאמרו בכנס "בוחרים צעירים" של "המרכז להעצמת האזרח", ונכחו בו בין היתר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ויו"ר העבודה אבי גבאי.

ח"כ עודה תלה את אמירתו בכך שמסרי מפלגת כחול לבן, לאחר פרסום המצע, עדיין עמומים: "הם צריכים לומר לנו מה עמדותיהם לגבי הסוגיה הפלסטינית, לגבי חוק הלאום, בנוגע להריסות בתי מחבלים, תכנית למיגור אלימות באוכלוסייה הערבית ועוד. לאחר מכן אנו נשב עם עצמנו ונחליט בכובד ראש". עם זאת, הוא סייג את דבריו ואמר כי "מבחינת נתניהו זוהי אסטרטגיה פוליטית לעשות דה-לגיטימציה לערבים, וגם גנץ ולפיד יורים לעצמם ברגל בנושא זה".

לדבריו, "אני מרגיש את ההזדמנות להחלפת השלטון, ולכן אנחנו נדאג שאחוזי ההצבעה שלנו יהיו גבוהים כדי שנוכל להחליף את ממשלת הימין. אנחנו מיעוט שמעוניין בהחלפת השלטון. האמת, שאין ספק שלנו יותר אינטרס מקבוצת הרוב להפיל את ממשלת הימין ולכן אין לי ספק שאנחנו ננהר בכמויות באוטובוסים כדי להחליף את ממשלת הימין. לא אקבל את המשוואה בין אנשים שרוצים שישראל תהיה מדינת כל אזרחיה לבין אנשים עם אג'נדה גזענית. אנחנו לא באנו למדינה. מדינת ישראל באה אלינו, אני בן המקום הזה".

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, התייחס בדבריו להצהרות מפלגת כחול-לבן שלפיהן הם יסכימו לשבת עם הליכוד אך לא עם העומד בראשו בנימין נתניהו: "נו, גם אני אשמח לשבת עם יועז הנדל ולא עם אחרים. לא הצלחתי להבין את המכנה המשותף של האנשים האלה. אנשים שהיו חברים במרצ שנים לצד אנשים שהיו בנוער התחייה".

בהתייחס לאפשרות של הסכם שלום עם הפלסטינים, אמר יו"ר העבודה אבי גבאי כי "חבל על הכסף לבנות בהתנחלויות מבודדות. הכפרים מסביב לירושלים הם לא ירושלים. אנחנו מבזבזים כספים שאפשר להשקיע בחינוך. אי אפשר לומר 'נחכה שיהיה לנו עם מי לדבר ואז נעשה משהו'. צריך לפעול עצמאית בהתאם לאינטרסים שלנו. ארץ ישראל הובטחה לנו, אך קיבלנו אותה עם 4.5 מיליון פלסטינים, וצריך לקבל ההחלטות כך שבסוף תהיה כאן מדינה עם רוב יהודי".

בתוך כך, במהלך ראיון שהעניק בסוף השבוע, נשאל ח"כ אחמד טיבי, חבר מפלגתו של עודה בסיעת חד"ש-תע"ל, האם ימליץ על גנץ לראשות הממשלה, בתגובה לכך הוא אמר: "מי אמר שנמליץ על בני גנץ? הוא לא רבין". האזכור של רבין בהקשר זה בא בעקבות תמיכתם-מבחוץ של המפלגות הערביות בממשלת רבין ב-93'.

תגיות:אחמד טיביבחירות 2019איימן עודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה