חדשות בארץ

נדחתה העתירה לפסילת שמה של מפלגת "כחול לבן"

ועדת הבחירות המרכזית דחתה את עתירתו של ראש עיריית מעלה אדומים וחבר הליכוד, בני כשריאל, שדרש לפסול את שמה של מפלגת "כחול לבן", זאת מאחר ולטענתו מדובר בשם המפלגה שלו. העתירה נדחתה בהסכמת שני הצדדים

כשריאל, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כשריאל, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת הבחירות המרכזית דחתה היום (ראשון) את עתירתו של ראש עיריית מעלה אדומים וחבר מפלגת הליכוד, בני כשריאל, שטען כי שם המפלגה "כחול לבן" מועתק משם המפלגה שלו ביישוב שבו הוא מתגורר. העתירה נדחתה לאחר ששני הצדדים הגיעו להסכמה, ולפיה כשריאל ימשוך את עתירתו ובתמורה לכך הוא יהיה רשאי להשתמש בשם בעוד כחמש שנים.

בעתירתו לוועדת הבחירות המרכזית, דרש כשריאל לפסול את שמה של רשימת "כחול לבן". לדבריו, הוא רשם את מפלגתו בשם זה כבר ב-1993 כשהתמודד לבחירות המוניציפליות.

בעתירתו נכתב כי רשימת "כחול לבן" שבראשותו נדהמה לשמוע על הכוונה של גנץ ולפיד, וכי "במסגרת פניות אלו ביקשה את התערבות הוועדה לצורך מניעת רישומה". בעתירה הובהר כי המצב "עלול להטעות את ציבור הבוחרים ל'כחול לבן' ו/או להטעות את הציבור לחשוב כי למפלגה החדשה אשר בכוונת גנץ ולפיד להקים יש קשר או זיקה לעותרת, בראשותו של מר בני כשריאל".

אין זו הפעם הראשונה בה נטען כלפי רשימת גנץ-לפיד, הידועה בשמה "כחול לבן", כי השם איננו מקורי. בחודש שעבר טען חבר הכנסת מטעם יש עתיד והמועמד לרשימת העבודה, חיים ילין, כי שם הרשימה המאוחדת "נגנב" ממנו. לדבריו, הוא השתמש בשם זה למחאה שקיים בימי שישי בגבול עזה.

בראיון באולפן ynet הסביר כשריאל כי במשך חודשים הוא מקיים הפגנות שבועיות תחת השם כחול לבן, שם שלדבריו מייצג את האחדות בעם: "אני כבר כמה שבועות מקיים אירועים תחת השם כחול לבן, ואפילו העליתי פוסט בפייסבוק שבו כתבתי שבאירועים האלה יש מפלגה אחת שנקראת כחול לבן. לכן ברור לי שמישהו פה 'גנב' את השם שהמצאתי והשתמש בו לצורך רישום המפלגה החדשה שלו", כך ילין.

תגיות:בחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה