חדשות בארץ

ועדת הבחירות: טל רוסו רשאי להתמודד בבחירות

יו"ר ועדת הבחירות, השופט מלצר, קבע כי מועמד העבודה טל רוסו כשיר להתמודדות בבחירות על אף חוק הצינון

רוסו (צילום: פלאש 90)רוסו (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, הודיע היום (ראשון) כי מועמד "העבודה" טל רוסו כשיר להתמודד בבחירות לכנסת ה-21. בהודעתו אמר מלצר "החלטתי שטל רוסו כשיר להתמודד", עם זאת אמר כי ההחלטה במלואה תפורסם בהמשך.

כזכור, נגד התמודדותו של האלוף במילואים רוסו הועלו חששות כי היא בתוך תקופת הצינון, הקבועה בחוק לפרק זמן של 3 שנים. החששות התבססו על כך שרוסו השתחרר מצה"ל בינואר 2014, כשבין פברואר 2015 ל-11 במאי 2017 הוא שירת במילואים בתור "חייל בשירות מילואים בתנאי קבע".

בחוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נכתב כי רוסו יוכל להתמודד על אף שתקופת הצינון מימי המילואים שלו עדיין לא תמה. בחוות הדעת נכתב: "שירות מילואים בתנאי קבע, כשמו כן הוא – שירות מילואים בהתנדבות. אין מדובר בשירות המבוסס על התחייבות לשירות קבע. מבחינה מהותית, בשים לב למכלול מאפייניו ומהותו, מדובר בשירות מילואים לכל דבר ועניין. מכאן, ובשים לב לכך שמר רוסו השתחרר משירות קבע בצה"ל לפני יותר משלוש שנים, לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אין מניעה שמר רוסו ייכלל ברשימת המועמדים לכנסת ה-21".

לאחר ההודעה על אשרור מועמדותו אמר רוסו, המתמודד במספר 2 ברשימת העבודה, כי "עכשיו זה סופי – אני רץ ואני צריך אתכם איתי. למפלגת העבודה יש דרך ברורה. יש לנו את הערכים הנכונים ויש לנו נבחרת מצוינת. קול למפלגת העבודה זה קול בטוח לשינוי. מהפך שלטוני יקרה רק אם מפלגת העבודה תהיה חזקה. דיברנו מספיק. עכשיו חוזרים הביתה, לעבודה".

יו"ר העבודה אבי גבאי אמר: "הצדק ניצח. הישראלים ניצחו. אני שמח שהישראלים שמשרתים במילואים ותורמים למדינה ניצחו. טל הוא לוחם ומנהיג ששירת את המדינה עשרות שנים, מנהיג שדורות של לוחמים הלכו והולכים אחריו. היום טל מתגייס סופית לשורות מפלגת העבודה וביחד נוביל שינוי בישראל".

תגיות:מפלגת העבודהבחירות 2019טל רוסו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה