חדשות כלכלה

שיבושים בפעילות הרכבת: העובדים שובתים ושני קווים לא פעילים

בעקבות החלטת ההנהלה על הוספת שעות נהיגה לנהגים, הכריז ועד עובדי רכבת ישראל על השבתת קווי ראשונים-לוד וכרמיאל-חוף הכרמל. ועד העובדים: "ההנהלה מנסה בכוחנות להוציא סידור עבודה מסוכן בטיחותית המסכן את הנהגים ואת ציבור הנוסעים"

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הנהלת רכבת ישראל הודיעה בצהריים (ראשון) כי ועד עובדי הרכבת השבית את הקווים ראשונים-לוד וכרמיאל-חוף הכרמל. בוועד העובדים מסרו כי השביתה באה בעקבות דרישתם שלא ליישם את לוח השיבוץ החדש של נהגי הקטרים, הכולל תוספת של כחצי שעה נסיעה במשמרת. עם זאת, מהוועד נמסר כי השביתה תחל משעות הצהריים כדי לא לפגוע בציבור החיילים.

מוקדם יותר היום נפגשו ראש ההסתדרות ארנון בר דוד ומנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון, כדי למצוא מתווה פשרה לפתרון המשבר.

מטעמה של יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, נמסר כי גם בהנהלת הרכבת "מבינים את צדקת העובדים וכי בכלים הרגילים הם לא יצליחו, אז הם מנסים, בייאושם, לפגוע באחדות של העובדים. מה שהם לא מבינים זה שכאשר עובדים נלחמים על הפרנסה או על החיים שלהם או על החיים של מי שהם אחראים עליו, במקרה שלנו, של הנוסעים, שום דבר לא ישבור אותם ושום דבר לא יעצור אותם".

אדרעי הוסיפה כי "אין אף אחד שיושב ליד ההגה של הרכבת הזו, אין מי שינווט אותה ואין מי שישמור עליה". לטענתה, "הרכבת חשובה לנו הרבה יותר ממה שהיא חשובה לאיזה מנהל שבא לכאן לשנתיים-שלוש או לכמה חודשים. בשבילנו הרכבת זה הבית, זה מקור הפרנסה, זה המשפחה, זה הכול".

מנגד, בהנהלת הרכבת הגיבו: "הנהלת הרכבת מתנצלת בפני הנוסעים ומצרה על כך שבעוד שממלא מקום יו"ר ההסתדרות, והממונה על התחבורה בהסתדרות, יושבים למו"מ עם הנהלת הרכבת, פורץ ועד העובדים בשביתה פראית וחסרת אחריות תוך פגיעה בנוסעים ללא כל צורך. אנו מבקשים להביא לידיעת הציבור כי בעוד שהנהלת הרכבת וראשי ההסתדרות הגיעו לפתרון פשרה - דחתה אותו יו"ר ועד הרכבת, גילה אדרעי. אנו מצרים על כך שוועד עובדי הרכבת פוגע בנוסעים ובשרות באופן חמור ואף קורא לנוסעים שלא לנסוע ברכבות מנימוקי בטיחות לכאורה".

בהתייחס לשביתות הרבות שהביאו לשיבושים קשים בתנועות הרכבות, הוסיפו בהנהלה: "אנו קובעים כי הרכבת היא בטוחה, והוועד מנהל מאבק על כסף וניסיון לשליטה בניהול הרכבת. אנו פונים להנהלת ההסתדרות לאכוף את סמכותה ולהורות על הפסקת השביתה באופן מיידי. רכבת ישראל היא הפתרון הזמין ביותר לצפיפות בדרכים, היא פועלת במאמץ גדול ובתפוסה של 160%. אנו קוראים לכל הצדדים לגלות בגרות ואחריות".

כאמור, השביתה באה בעקבות החלטת ההנהלה להוסיף חצי שעה במשמרתם של נהגי הקטר. לטענת ועד העובדים, על אף שברכבת ישראל מועסקים כ-400 נהגים, כ-50 מהם אינם משובצים כנהגי קטר. לטענתם, “אי-הפעלתם מגבירה את העומס על הנהגים בפועל. הם צריכים לרוץ מרכבת לרכבת, ואין להם זמן סביר להתרעננות”.

ביום רביעי אף פרסם הוועד אזהרה לציבור הנוסעים, כשהוא מציין כי אם התכנית של ההנהלה תצא לפועל היא עלולה לסכן את ציבור הנוסעים: “ככל שסידור העבודה שהנהלת הרכבת מבקשת להוציא אל הפועל אכן יתבצע, ומתוך דאגה לשלומם ולבטיחותם של הנוסעים, אנו ממליצים לציבור שלא לנסוע כלל בכל קווי הרכבת בכל רחבי הארץ”.

תגיות:שביתהרכבת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה