חדשות בארץ

נתניהו: נעשה כל שנדרש כדי להחזיר את הביטחון והשקט לדרום

ראש הממשלה הזהיר את החמאס מפני המשך ההסלמה בדרום. הוא הבהיר כי אם יהיה צורך בכך, ישראל תפתח במבצע צבאי נרחב גם לפני הבחירות

נתניהו בישיבת הממשלה, היום (צילום: Marc Israel Sellem/POOL/flash90)נתניהו בישיבת הממשלה, היום (צילום: Marc Israel Sellem/POOL/flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) להסלמה בגבול בין ישראל ורצועת עזה. בדברים שנשא בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה: "בימים האחרונים אנחנו רואים התגרויות והרמת ראש מכיוון רצועת עזה. הדבר הזה נעשה על ידי סוררים, אבל זה לא פוטר את החמאס. החמאס אחראי לכל מה שיוצא מרצועת עזה, ואנחנו מגיבים בהתאם, בתקיפות של מטוסי חיל האוויר נגד מטרות חמאס".

נתניהו הוסיף ושיגר איום לעבר החמאס: "שמעתי אנשים אומרים מכיוון עזה, כי מכיוון שאנחנו בתוך מערכת בחירות, מבצע רב היקף איננו בא בחשבון. אני מציע לחמאס – אל תבנו על זה. אנחנו נעשה כל מה שנדרש כדי להחזיר את הביטחון ואת השקט לעוטף עזה ולדרום בכלל".

שר האנרגיה יובל שטייניץ דיבר לפני ישיבת הממשלה ברוח דומה לדבריו של נתניהו. בראיון לגלי צה"ל ציין שטייניץ כי ישראל מגיבה "בעוצמה", כלשונו, לטרור היוצא מרצועת עזה. הוא הוסיף: "אם לא תהיה ברירה – לפני או אחרי הבחירות – נשקול גם מבצע הרבה יותר גדול. אנחנו מעדיפים להימנע ממנו, אבל אם לא תהיה ברירה – נגיע גם לשם".

דבריהם של נתניהו ושטייניץ נאמרו בעקבות ההתגברות הנוספת שחלה בסוף השבוע ברמת האלימות הפלסטינית על גדר המערכת ובשיגור בלוני הנפץ לעבר עוטף עזה. הפלסטינים שיגרו אמש רקטה משטח הרצועה לעבר ישראל. הרקטה נפלה באזור פתוח ליד גדר המערכת, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל יעדי טרור של החמאס במתחם צבאי בצפון רצועת עזה, וכן שני כלי שיט של ארגון הטרור. לילה קודם לכן תקף חיל האוויר מספר יעדי טרור של החמאס בדרום הרצועה, וכן תשתיות תת-קרקעיות בצפונה. התקיפה באה בתגובה לשיגורה של רקטה, שנפלה בשטח פתוח בין שני קיבוצים במועצה האזורית אשכול. גם בתקרית זו, בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הפלסטינים המשיכו במהלך סוף השבוע לשגר בלוני נפץ ותבערה לעבר שטח ישראל. באיום זה נרשמה אתמול הסלמה חמורה: ביער שוקדה שבצפון הנגב אותר בצהריים ראש מטול רימונים ידני נגד טנקים (RPG) מחובר לבלון ששיגרו הפלסטינים מהרצועה. חבלנים הגיעו למקום ונטרלו את ראש הנפץ. בחסדי שמיים, התקרית הסתיימה ללא נפגעים וללא נזק. בלון נוסף אליו חובר חפץ חשוד אותר באזור מיוער במועצה האזורית שדות נגב. גם במקרה זה כוחות הביטחון טיפלו בבלון מבלי שהיו נפגעים וללא נזק.

ההתפרעויות הפלסטיניות על גדר המערכת נמשכו גם בסוף השבוע. למעלה מתשעת אלפים מפגינים הגיעו ביום שישי לחמישה מוקדים לאורך הגדר, יידו אבנים, השליכו מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר וחיילי צה"ל. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי בהתאם להוראות הפתיחה באש. משרד הבריאות הפלסטיני בעזה הודיע על הרוג אחד ו- 48 פצועים מירי החיילים.

עדות נוספת להידרדרות הביטחונית התגלתה אתמול, לאחר שתושב נתיב העשרה שבמועצה האזורית חוף אשקלון דיווח כי איתר קליע שנורה מרצועת עזה ופגע בתקרת ביתו. התקרית התרחשה, ככל הנראה, ביום חמישי, אך כאמור דווחה רק אתמול. 

ביום חמישי האחרון התייחס נתניהו להסלמה בדרום במהלך סיור שערך באזור גדר הגבול ישראל-מצרים: "אני ער לכך שבימים האחרונים יש התחדשות של התוקפנות של חמאס בכל מיני צורות שונות ומשונות", אמר, "כדאי שחמאס יבין עכשיו שכל גילוי של תוקפנות ייענה בתגובה תקיפה כפולה ומכופלת מצד ישראל. מוטב שיבינו זאת עכשיו מאשר אחר כך".

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה