חדשות בארץ

נתניהו: האזרחים הערבים שווי זכויות – אבל ישראל היא מדינת העם היהודי

המגישה רותם סלע גינתה דברים שאמרה שרת התרבות מירי רגב נגד הקמת קואליציה בראשות בני גנץ בה ישתתפו המפלגות הערביות. ראש הממשלה הגיב על דבריה של סלע: "ישראל היא לא מדינת כלל אזרחיה"

נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (ראשון) לפוסט נזעם שכתבה מגישת הטלוויזיה רותם סלע בחשבון האינסטגרם שלה.

סלע יצאה נגד דברים שאמרה אמש שרת התרבות מירי רגב, בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12. רגב הזהירה מפני האפשרות שלאחר הבחירות מפלגת כחול לבן תקים ממשלה עם המפלגות הערביות, וסלע הגיבה במתקפה: "מה הבעיה עם הערבים? ריבונו של עולם, ישנם גם אזרחים ערבים במדינה הזו. ישראל היא מדינת כלל אזרחיה, וכל בני האדם נולדו שווים וגם הערבים רחמנא ליצלן הם בני אדם, וגם הדרוזים, וגם... שוק... שמאלנים".

בין המגיבים הרבים לדבריה של סלע – משני קצוות הקשת הפוליטית – היה, כאמור, גם נתניהו. "קראתי את מה שכתבת", הוא כתב בחשבון האינסטגרם שלו. "קודם כל, תיקון חשוב: ישראל היא לא מדינת כלל אזרחיה. לפי חוק יסוד הלאום שהעברנו, ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי – ושלו בלבד. כמו שכתבת, אין שום בעיה עם אזרחי ישראל הערבים – הם שווי זכויות ככולנו, וממשלת הליכוד השקיעה במגזר הערבי יותר מכל ממשלה אחרת".

"הליכוד רק ביקש לחדד את השאלה המרכזית בבחירות האלה", הוסיף ראש הממשלה, "זו ממשלת ימין חזקה בראשותי או ממשלת שמאל של יאיר לפיד וגנץ בתמיכת המפלגות הערביות. אין ללפיד וגנץ דרך אחרת להקים ממשלה, וממשלה כזאת תערער את ביטחון המדינה והאזרחים. ההכרעה – עוד חודש בקלפי. יום טוב".

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו דברים דומים: "אני רוצה להבהיר נקודה שכנראה לא ברורה לאנשים בציבוריות הישראלית. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית – פירוש הדבר שהיא מדינת הלאום של העם היהודי ושלו בלבד. היא כמובן מכבדת את זכויות הפרט של כל אזרחיה,יהודים ולא יהודים כאחד, אבל היא מדינת הלאום, לא של כל אזרחיה, אלא רק של העם היהודי. לעמים אחרים, ללאומים אחרים ולמיעוטים אחרים יש ייצוג לאומי במדינות אחרות. הייצוג הלאומי של העם היהודי הוא במדינת ישראל".

שרת התרבות הגיבה אף היא על דבריה של סלע. בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה כתבה רגב: "אין לנו בעיה עם הערבים. יש במפלגה שלנו לא מעט חברים ערבים, דרוזים ונוצרים. יש לנו בעיה עם צביעות ונשף המסכות של לפיד וגנץ, שמתאמצים בכל הכוח להסתיר מהציבור את העובדה שהם שמאל שמתחפש למרכז".

"המפלגה שלהם מתנהלת כמו החוקר הטוב והחוקר הרע. גנץ שאומר שלא יישען על גוש חוסם של המפלגות הערביות, ועופר שלח שמנהל את לפיד שמנהל את גנץ שאומר שמה שהיה לגיטימי לרבין ב-92' לגיטימי גם היום לגנץ – שימוש בגוש חוסם של המפלגות הערביות. גוש חוסם שהוא בחלקו לא מכיר במדינת ישראל ורוצה להוציא את המילה יהודי מהלקסיקון ולהשאיר את הדמוקרטי".

"אגב, אין לי בעיה עם שמאלנים. יש לי בעיה עם מחופשים", חתמה רגב את הפוסט שלה.

תגיות:מירי רגבחוק הלאום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה