חדשות בארץ

רשות המים: כמות המשקעים עד כה - מעל לממוצע הרב-שנתי

לאחר חמש שנים של בצורת, גשמי הברכה של החורף הנוכחי שיפרו את מאזן משק המים. הודות למשקעים הרבים, המליצה רשות המים להגדיל את הקצאות המים לחקלאות

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

בחסדי שמיים: רשות המים פרסמה אמש (מוצאי שבת) דו"ח, ממנו עולה כי החורף הברוך של שנת תשע"ט – שעדיין לא הגיע לסיומו – שיפר את מאזן משק המים של ישראל.

על פי הנתונים, המתייחסים לחודשים שבין ספטמבר 2018 לפברואר 2019, כמות המשקעים המצטברת בשקלול כלל-ארצי לתקופה זו הגיעה ל- 130% ביחס לממוצע הרב-שנתי של הגשמים היורדים בחודשים אלו. ביחס לכל עונת החורף, כמות המשקעים הגיעה ל- 114%.

לאחר 5 שנים של בצורת הידרולוגית, בהן כמות הגשם הייתה נמוכה מהממוצע הרב-שנתי, מדובר כמובן בבשורה של ממש. לדברי רשות המים, המשקעים הרבים גרמו להתאוששות של מקורות המים ולצמצום חלק מהגרעונות שהצטברו בשנים שחלפו הן בכינרת והן במאגרי מי התהום של אקוויפרי החוף וההר.

לאור נתונים אלו, החליט מנהל רשות המים להמליץ בפני מועצת רשות המים להקדים את הקצאות המים עבור החקלאות וצורכי שמירת הטבע. בדרך כלל קביעתן של הקצאות אלו מתבצעת רק בסוף חודש מרץ, אבל לאור הנתונים החיוביים הוחלט כאמור להקדימן על מנת להקל על החקלאים ולאפשר להם פרק זמן נוסף של התארגנות לקראת הקיץ הקרוב.

על פי המלצות רשות המים, ההקצאה הארצית הכוללת לחקלאות תגדל ב- 47 מיליון קוב ותגיע בסך הכל ל- 305 מיליון קוב. החקלאות באזור מעלה הכינרת תקבל תוספת של 17 מיליון קוב, וההקצאה לאזור זה תסתכם ב- 85 מיליון קוב. באזור סובב כינרת יקבלו החקלאים תוספת של 9 מיליון קוב, ובסך הכל יזכו ל- 82 מיליון קוב.

כמו כן, בישיבת מועצת רשות המים הוחלט להגדיל את ההקצאות לצורכי הטבע והנוף – בכלל המערכת הארצית יוזרמו עוד 5 מיליון קוב לצרכים אלו, מתוכם אזור מעלה הכינרת יקבל תוספת של 3 מיליון קוב.

ולמי מביניכם שעוקב בדבקות אחר מצבו של מפלס הכינרת – על פי הנתונים העדכניים, הוא עומד הבוקר על 212.575- מטרים – 42.5 ס"מ מעל הקו האדום התחתון. מתחילת החורף רשם המפלס עלייה של שני מטרים ו- 8.5 סנטימטרים. לכינרת מלאה חסרים עדיין 3 מטרים ו- 77.5 סנטימטרים.

מזג האוויר היום יהיה נאה עד מעונן חלקית. הטמפרטורות ירדו במקצת, בעיקר בהרים. מחר ישרור מזג אוויר דומה, ובטמפרטורות לא יחול שינוי ניכר. ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב. תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות, והן יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. הגשם צפוי לחזור לישראל ביום רביעי.

תגיות:כינרתתחזית מזג אוויררשות המים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה