חדשות בארץ

בתגובה לשיגור הרקטה: צה"ל תקף ברצועה

אזעקת צבע אדום הופעלה אמש במועצה האזורית אשכול. בחסדי שמיים, הרקטה לא נפלה באזור מיושב ולא היו נפגעים

ההתפרעויות על הגדר, שלשום (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)ההתפרעויות על הגדר, שלשום (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)
אא

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה (ראשון) יעדי טרור של החמאס במתחם צבאי בצפון רצועת עזה, וכן שני כלי שיט של ארגון הטרור. 

התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה אמש על ידי הפלסטינים משטח הרצועה לעבר ישראל. השיגור הפעיל אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול. הרקטה נפלה באזור פתוח ליד גדר המערכת. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מצה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה", וכי הוא "ימשיך לפעול בתקיפות כנגד פעולות טרור אלו".

זו התקיפה השנייה של צה"ל ברצועה בתוך 24 שעות. בליל שבת שוגרה לעבר עוטף עזה רקטה, שנפלה בשטח פתוח בין שני קיבוצים במועצה האזורית אשכול. גם בתקרית זו, בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה תקף חיל האוויר מספר יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בדרום הרצועה, וכן תשתיות תת-קרקעיות בצפונה.

הפלסטינים המשיכו במהלך סוף השבוע לשגר בלוני נפץ ותבערה לעבר שטח ישראל. באיום זה נרשמה אתמול הסלמה חמורה: ביער שוקדה שבצפון הנגב אותר בצהריים ראש מטול רימונים ידני נגד טנקים (RPG) מחובר לבלון ששיגרו הפלסטינים מהרצועה. חבלנים הגיעו למקום ונטרלו את ראש הנפץ. בחסדי שמיים, התקרית הסתיימה ללא נפגעים וללא נזק. בלון נוסף אליו חובר חפץ חשוד אותר באזור מיוער במועצה האזורית שדות נגב. גם במקרה זה כוחות הביטחון טיפלו בבלון מבלי שהיו נפגעים וללא נזק.

ההתפרעויות הפלסטיניות על גדר המערכת נמשכו גם בסוף השבוע. למעלה מתשעת אלפים מפגינים הגיעו ביום שישי לחמישה מוקדים לאורך הגדר, יידו אבנים, השליכו מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר וחיילי צה"ל. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי בהתאם להוראות הפתיחה באש. משרד הבריאות הפלסטיני בעזה הודיע על הרוג אחד ו- 48 פצועים מירי החיילים.

ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, הגיב על ההסלמה בגזרה: "תושבי עוטף עזה חיים כבר חודשים ארוכים בתוך שגרת חירום מתמשכת. אם ילדים בעוטף עזה מתקשים לישון בלילה בשל המציאות –  הדבר צריך להדיר שינה מקובעי המדיניות ומהאנשים שאחראים לבטחון של אזרחי מדינת ישראל".

"גילינו אורך רוח במשך תקופה ארוכה ואפשרנו לצבא ולממשלה למצות דרכי טיפול למיגור הטרור", הוסיף ירקוני, "אנו דורשים פתרון מיידי שיבטיח שקט ארוך טווח. אלה ימים של בחירות וסוגיית הפתרון לרצועת עזה חייבת להיות על סדר יומם של המתמודדים לכנסת. אנחנו נמשיך ונציף את המציאות כאן".

ובתוך כך, במהלך סוף השבוע עצרו כוחות הביטחון ביהודה, שומרון והבקעה שישה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות. החשודים הועברו לחקירה.

בנוסף, בסריקות של לוחמי צה"ל וכוחות משטרת ישראל למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים בעיירה יטא שמדרום לחברון, תפסו הלוחמים והכוחות שני אקדחים ואמצעי תחמושת נוספים. בפעילות צה"ל בחטיבות המרחביות "שומרון" ו"יהודה", נתפסו כספי טרור בשווי עשרות אלפי שקלים.

תגיות:חמאסעוטף עזהרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה